آلاله های سرخ پهنه سبز نیاسر کاشان را گلگون کردند

احسان کوزه گر شهردار نیاسر گفت: آلاله های سرخ و سفید نیاسر همه ساله از اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه دشت ها و کوهستان های این شهر را رنگین میکند تا مسافران و گردشگران از تماشای آن بی بهره نباشند. وی دشت گلهای آلاله نیاسر یکی از این جاذبه های طبیعی نیاسر دانست و […]

احسان کوزه گر شهردار نیاسر گفت: آلاله های سرخ و سفید نیاسر همه ساله از اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه دشت ها و کوهستان های این شهر را رنگین میکند تا مسافران و گردشگران از تماشای آن بی بهره نباشند.
وی دشت گلهای آلاله نیاسر یکی از این جاذبه های طبیعی نیاسر دانست و افزود: رویش گلهای آلاله چهره ای رویایی به منطقه نیاسر و دشت های اطراف آن می دهد.
به گفته وی این گلهای سفید و صورتی که با طلوع آفتاب باز شده و با غروب آن بسته می شوند، عمر زیادی ندارند اما در این مدت کوتاه، پدید آورنده مناظر بسیار زیبایی می شوند.
شهردار نیاسر تأکید کرد: آلاله های نیاسر گل های خودرو و منحصر به فردی هستند که مشابه آن در دیگر مناطق شهرستان کاشان وجود نداشته و معمولاً در باغ ها، دشت ها و مزارع کهن باغشهر نیاسر کاشان را با پوشش چتر زیبایی رنگین می کنند.
وی اضافه کرد: در شهر سبز نیاسر علاوه بر رویش آلاله و در آستانه شکفتن گل محمدی، شقایق های وحشی سرخ نیز توانسته چشم هزاران گردشگر را به خود جلب کرده و یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی این شهر را به خود اختصاص دهد.
کوزه گر در ادامه با اشاره به وضعیت جوی و اقلیمی شهر نیاسر تصریح کرد: شهر سبز نیاسر کاشان در فصل بهار با شکوفه های بهاری، آلاله ها، دشت های شقایق و در ادامه آن با رویش گل های محمدی و فصل گلاب گیری، فضای منطقه را عطرآگین می کند.
وی متذکر شد: چهار تاقی، غار رئیس و باغ تاریخی تالار ، چشمه اسکندریه، مقسم آب درپای چشمه، چنار پای چشمه، کوشک، آبشار، حمام صفویه، آسیاب آبی، برج چاله قاب مربوط به دوره قاجاریه، زیارت حاج کمال و مزارع، مناظر و چشم اندازهای طبیعی از دیگر آثار تاریخی و دیدنی شهر سرسبز و تاریخی نیاسر به شمار می روند که همه ساله و به ویژه در فصل بهار یعنی موسم گل چینی و گلاب گیری خیل عظیمی از گردشگران را به دامان خود می کشاند.

منبع خبر