آمادگی اصفهان برای نخستین پیوند خواهرخواندگی با یکی از شهرهای قاره امریکا

شهردار اصفهان گفت: دیپلماسی عمومی فارغ از دیپلماسی رسمی سختی های خود را دارد و گروه های مردمی می توانند ذیل دیپلماسی عمومی، با یکدیگر تعامل داشته و ارتباط برقرار کنند.

آمادگی اصفهان برای نخستین پیوند خواهرخواندگی با یکی از شهرهای قاره امریکا

شهردار اصفهان گفت: دیپلماسی عمومی فارغ از دیپلماسی رسمی سختی های خود را دارد و گروه های مردمی می توانند ذیل دیپلماسی عمومی، با یکدیگر تعامل داشته و ارتباط برقرار کنند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در دیدار سفیر بولیوی در ایران با اشاره به اینکه اصفهان شهر مردمان مهمان دوست است، اظهار کرد: ما در شهرداری اصفهان علاقمند به دیپلماسی عمومی هستیم.

وی ادامه داد: دیپلماسی عمومی فارغ از دیپلماسی رسمی سختی های خود را دارد و گروه های مردمی می توانند ذیل دیپلماسی عمومی، با یکدیگر تعامل داشته و ارتباط برقرار کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دیپلماسی عمومی تبادل فرهنگی بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در همکاری های دو جانبه بتوانیم مردم ما را با آداب و رسوم بولیوی و مردم این کشور را با شهر اصفهان آشنا کنیم. این امر از طریق رفت و آمد نخبگان و هنرمندان قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه فرم تعریف شده این تبادلات از طریق پیمان خواهرخواندگی دو شهر فراهم می شود، گفت: از همین رو می توان زمینه های پیمان خواهرخواندگی اصفهان و یکی از شهرهای بولیوی که به جهت فرهنگی و اجتماعی با اصفهان دارای شباهت است را فراهم کرد.

قاسم زاده بیان کرد: در حال حاضر شهر اصفهان با ۱۵ شهر دنیا از قاره های اروپا و آسیا پیوند خواهرشهری دارد و می توانیم با فراهم کردن زمینه های خواهرخواندگی با یکی از شهرهای بولیوی، با نخستین شهر از قاره امریکا هم این پیمان را امضا کنیم.

3K2A5990.JPG

*استقبال از پیوند خواهرخواندگی اصفهان و یکی از شهرهای بولیوی

در ادامه، رومینا گوادالوپه پرز راموس، سفیر بولیوی در ایران با بیان اینکه باعث افتخار من است که شهر زیبای اصفهان را می بینم، اظهار کرد: سیاست تاریخی دولت من است که وقتی به شهری می رویم در ابتدا با مقامات آن دیدار کرده و سلام مردم بولیوی را به آنها ابلاغ کنیم.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر به نمایندگی از کشور بولیوی در نمایشگاه بین المللی تهران حضور یافتم و از نزدیک با مهربانی و شوق مردم ایران برای آشنایی با بولیوی مواجه شدم.

سفیر بولیوی در ایران افزود: صرف حضور در تهران برای ما به عنوان سفیر کافی نیست و باید با برقراری تبادلات فرهنگی به این روابط عمق دهیم که سفر من به اصفهان هم در همین راستاست.

وی با بیان اینکه مردم ایران می توانند با مکان هایی که در بولیوی ثبت جهانی شده است، آشنا شوند، گفت: برای من بسیار لذت بخش است که مردم ایران در غرفه کشور ما حضور پیدا کرده و در مورد فرهنگ ما از من سوال می کنند.

پرز راموس افزود: پیوند خواهرشهری اصفهان و یکی از شهرهای بولیوی نیازمند طی کردن فرآیندی است که با تمایل این پیشنهاد شهرداری اصفهان را با اراده سیاسی که در کشور وجود دارد، به سمع و نظر دولت مرکزی رسانده و پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه در بولیوی مانند ایران فرهنگی هزاره داریم، گفت: در اجلاسی عضو هستیم که ما و ایران جزو ۵ کشور عضو آن هستیم.

سفیر بولیوی در ایران به استعمار بولیوی در سال ۱۴۹۲ میلادی اشاره و اظهار کرد: با تاریخی که ما داریم اکنون فرهنگ روستایی و سنگ های عظیم بنا شده در کشورمان به عنوان نماد قدمت بولیوی به شمار می رود اما استعمارگران سعی در تخریب آن با شمشیر و صلیب داشتند.

A12I6520.JPG

*نقاط مشترک اصفهان و پوتوسی برای خواهرشهری

وی با اشاره به شهر تاریخی و فرهنگی پوتوسی اظهار کرد: این شهر در تاریخ یکی از شهرهای پرجمعیت جهان بوده است و معادنی غنی از نقره در آن وجود داشته است. همچنین پوتوسی به ثبت جهانی رسیده است.

پرز راموس افزود: البته شهرهای بسیاری در بولیوی وجود دارد که به ثبت جهانی رسیده است و می تواند کاندیدای خواهرخواندگی با اصفهان شود.

وی با اشاره به تحصیلات خود در زمینه جامعه شناسی و سومین سفر خود به اصفهان در روزهای اخیر تصریح کرد: با توجه به تاکیدی که بر دیپلماسی عمومی داریم اعتقاد داریم مردم می توانند بیشترین کارها را به پیش ببرند.

*میدان نقش جهان و پل های تاریخی از زیبایی های برجسته اصفهان است

سفیر بولیوی در ایران به بازدید خود از معماری اصفهان و آثار تاریخی شهر اشاره و اظهار کرد: میدان نقش جهان، مساجد ساخته شده در این میدان و نیز پل های تاریخی در مسیر رودخانه زاینده رود سه مورد از زیبایی های برجسته اصفهان است. خوشحالم در سال ۲۰۱۹ که نخستین ماموریت دیپلماتیک خود را به عنوان سفیر در ایران دریافت کردم به اصفهانی سفر کردم که در آن زمان رودخانه زاینده رود از زیر پل هایش جاری بود.

وی افزود: در حال حاضر دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در حال برگزاری دوره های کوتاه، میان و بلندمدت در حوزه ایران شناسی برای مردم بولیوی است.

کد محتوا ۴۱۵۱۹

برچسب ها