اتمام ۷۵ درصد از فاز نخست باغ راه حضرت زهرا(س) تا پایان ماه جاری

شهرداران انلاین/به گزارش خبرگزاری مهر، صفا صبوری دیلمی، با بیان اینکه فاز نخست پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) شامل ۲ مقطع اجرایی در مناطق ۱۷ و ۱۸ هر یک به طول حدود ۳ کیلومتر است، افزود: در حالی که مقطع اجرایی موجود در منطقه ۱۷ در بخش حد فاصل میدان شهدای مدافع حرم تا بزرگراه آیت الله سعیدی قرار دارد، […]

شهرداران انلاین/به گزارش خبرگزاری مهر، صفا صبوری دیلمی، با بیان اینکه فاز نخست پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) شامل ۲ مقطع اجرایی در مناطق ۱۷ و ۱۸ هر یک به طول حدود ۳ کیلومتر است، افزود: در حالی که مقطع اجرایی موجود در منطقه ۱۷ در بخش حد فاصل میدان شهدای مدافع حرم تا بزرگراه آیت الله سعیدی قرار دارد، مقطع اجرایی موجود در منطقه ۱۸ در بخش حدفاصل بزرگراه آیت الله سعیدی تا خیابان الغدیر واقع است و مساحت هر یک از این مقاطع اجرایی به ۱۵۰۰۰ مترمربع می‌رسد.

وی گفت: ۷۵ درصد از عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ به سرانجام می‌رسد.

صبوری، احداث مسیر پیاده روی مجهز به عوارض بساوایی برای هدایت شهروندان کم بینا و نا بینا، مسیر ویژه دوچرخه و فضای سبز را از مهم‌ترین فضاهای شهری در حال اجرا در فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) ذکر کرد و افزود: تاکنون بیش از ۲۱۰۰ متر طول مسیر پیاده روی و بیش از ۲۶۰۰ متر طول مسیر دوچرخه سواری در این فاز از پروژه به اجرا درآمده و نوار در نظر گرفته شده برای توسعه فضای سبز نیز متناسب با مسیرهای مذکور به مرحله اجرا رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان اینکه فاز یک باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در هر یک از مناطق ۱۷ و ۱۸ مجهز به یک ساختمان با کاربری‌های خدماتی خواهد بود، یادآور شد: مساحت هریک از این ساختمان‌ها که به کوشک موسوم است به ۳۳۰ مترمربع می‌رسد و فضاهایی همچون کافی شاپ، پارکینگ دوچرخه، موتورخانه تاسیساتی و سرویس بهداشتی در آنها جانمایی شده است.

پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است. فاز یک پروژه شامل محدوده‌ای به طول ۶ کیلومتر حدفاصل میدان شهدای مدافع حرم تا خیابان الغدیر است.