اجرای طرح جداسازی بستر اینترنت از شبکه داخلی شهرداری سنندج

شهرداران آنلاین/رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج از اجرایی شدن طرح جداسازی بستر اینترنت از شبکه داخلی شهرداری سنندج خبر داد و اعلام کرد: این مهم در راستای ارتقاء سطح امنیت شبکه های کامپیوتری، عدم پاک شدن اطلاعات موجود بر روی سیستم های کامپیوتری و جلوگیری از هک شدن سرورها و به حداقل […]

شهرداران آنلاین/رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج از اجرایی شدن طرح جداسازی بستر اینترنت از شبکه داخلی شهرداری سنندج خبر داد و اعلام کرد: این مهم در راستای ارتقاء سطح امنیت شبکه های کامپیوتری، عدم پاک شدن اطلاعات موجود بر روی سیستم های کامپیوتری و جلوگیری از هک شدن سرورها و به حداقل رساندن مشکلات موجود در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: شبکه داخلی اینترنت این شهرداری از بستر اینترنت تفکیک شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج اظهار داشت: در عصر حاضر تمام عرصه های زندگی در حوزه های مختلف به شدت در حال دریافت حجم بالای اطلاعات است و از این رو مدیریت سازمان ها بدون در دسترس بودن آخرین اطلاعات امری بسیار مشکل و البته غیرممکن است.

مهندس عبدالسلام سپهر بیان کرد: با توجه به تهدیدات سایبری از ناحیه هکرها در صورت عدم اقدام پیشگیرانه، استفاده از شبکه های کامپیوتری چندان امنیت بالایی ندارد و در برخی از موارد سرقت داده ها و اطلاعات سازمان های مختلف توسط افرادی اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: به همین علت یکی از مهمترین چالش های پیش روی استفاده از اینترنت آزاد بحث امنیت داده های سازمان و کاربرانی است که از داده های استفاده می کنند.

وی افزود: یکی از دغدغه های اصلی سازمان ها و ادارات؛ به کارگیری ملاحظات کارآمد و راهکارهای مناسب امنیتی به منظور کاهش خطرات و ریسک های احتمالی در این زمینه بوده که منشاء آن سرویس یا سرویس های اینترنتی یا همان جداسازی سرویس اینترنت از شبکه داخلی سازمان است.

سپهر از اجرایی شدن طرح جداسازی بستر اینترنت از شبکه داخلی شهرداری سنندج خبر داد و اعلام کرد: این مهم در راستای ارتقاء سطح امنیت شبکه های کامپیوتری، عدم پاک شدن اطلاعات موجود بر روی سیستم های کامپیوتری توسط بدافزارها و جلوگیری از هک شدن سرورها و به حداقل رساندن مشکلات موجود در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کاربر از سیستم خود به شبکه محلی متصل بوده و کارهای جاری اداری را انجام می‌دهد و همزمان میز کار مجازی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که متصل به اینترنت و مجزا از شبکه داخلی بوده و امکان استفاده از اینترنت را در فضایی ایزوله و امن برای او فراهم می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج یادآور شد: در سنوات گذشته دستورالعمل ها و برنامه هایی برای عملی کردن این طرح داشتیم اما به دلیل تحمیل هزینه های سنگین انجام نشد.