اجرای طرح های محیطی ترمیمی، موجب سرزندگی شهر می شود

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد فرجیها با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مسائلی که در حوزه شهرسازی ترمیمی مورد توجه قرار می گیرد، مبحث معماری و عدالت است. یکی از مصادیق عدالت ترمیمی، توجه به مردم بوده که بر همین اساس برای اینکه شهروندان در شهر احساس آرامش، امنیت […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد فرجیها با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مسائلی که در حوزه شهرسازی ترمیمی مورد توجه قرار می گیرد، مبحث معماری و عدالت است. یکی از مصادیق عدالت ترمیمی، توجه به مردم بوده که بر همین اساس برای اینکه شهروندان در شهر احساس آرامش، امنیت و تعلق داشته باشند باید به طراحی‌های شهری ترمیمی در ساخت و سازها توجه کرد.

وی افزود: به عنوان مثال طراحی کوچه های بن بست، ساختمان پلیس، ساختمان دادگستری، پارک ها و … باید مطابق با طراحی محیطی ترمیمی انجام شود تا کارکردهای مطلوبی از خود ارائه دهد.

فرجیها به لزوم اجرای مقررات تنظیم کننده در مباحث شهرسازی اشاره و گفت: برای اماکنی که بدون مقررات شهری ساخت و ساز می شود باید به روش ترمیمی برخورد شود زیرا پلمپ ساختمان راهکار مناسبی نیست.