اجرای مسابقه عکاسی با هدف حساس‌سازی مسئولان و شهروندان به کار کودکان

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مجتبی منتظری با بیان این مطلب، اظهار کرد: چهار عنوان برنامه به مناسبت هفته جهانی منع کار کودکان توسط مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌ های اجتماعی شوق زندگی درحال اجرا است که هدف اصلی آن ها آگاه‌ سازی، حساس‌ سازی و توجه به مقوله پدیده اجتماعی […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید مجتبی منتظری با بیان این مطلب، اظهار کرد: چهار عنوان برنامه به مناسبت هفته جهانی منع کار کودکان توسط مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌ های اجتماعی شوق زندگی درحال اجرا است که هدف اصلی آن ها آگاه‌ سازی، حساس‌ سازی و توجه به مقوله پدیده اجتماعی کار کودک است.

وی افزود: در این راستا فراخوان مسابقه عکاسی با موضوع اشکال کار کودک در شهر مشهد منتشر شده است و در نهایت پس از داوری و انتخاب آثار، نمایشگاهی از عکس‌های منتخب برپا خواهد شد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: مرکز اجتماعی شوق زندگی به مناسبت هفته جهانی مبارزه با کار کودک نقاشی‌ هایی را که توسط کودکان کار رنگ‌ آمیزی شده است به هفت تن از مسئولان شهر اهدا کرد تا یادآور رسالت این نهادها در زمینه تلاش برای حذف پدیده کار کودک باشد.

منتظری ضمن اشاره به برنامه «اهدای بسته ‌های فرهنگی و ارائه خدمات پزشکی به کودکان کار»، گفت: با مشارکت و همکاری موسسه خیریه گلستان علی (ع) به ۱۵۰ کودک کار، بسته ‌های فرهنگی در مرکز پایش کودکان کار اهدا می‌ شود. همچنین در این هفته غربالگری پزشکی و پایش سلامت این کودکان توسط دانشگاه علوم پزشکی در این مرکز انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حساس‌ سازی و آگاهی ‌رسانی به شهروندان نیز در برخی مناطق، تراکت‌ هایی با موضوع نحوه تعامل صحیح با کودکان کار توسط گروه ‌های داوطلب توزیع می ‌شود.