اجرای ۳۲۰ عنوان برنامه آموزشی در تابستان ۱۴۰۰

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، یوسف اسماعیل زاده ضمن اشاره به برنامه فرهنگسراهای سطح شهر در تابستان، اظهار کرد: در تابستان سال جاری، ۳۲۰ عنوان دوره آموزشی در فرهنگسراها برگزار می‌شود که شامل برنامه‌های عصرانه فرهنگسراها در قالب پاتوق‌های محلی با موضوعات فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی و مشاوره است. وی ادامه داد: […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، یوسف اسماعیل زاده ضمن اشاره به برنامه فرهنگسراهای سطح شهر در تابستان، اظهار کرد: در تابستان سال جاری، ۳۲۰ عنوان دوره آموزشی در فرهنگسراها برگزار می‌شود که شامل برنامه‌های عصرانه فرهنگسراها در قالب پاتوق‌های محلی با موضوعات فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی و مشاوره است.

وی ادامه داد: هرکدام از فرهنگسراها با رویکرد فصل تابستان و حضور مردم در بوستان‎ها، فضاهای شهری، نگاه به مراسم‎ های شهری و اوقات فراغت شهروندان از ابتدای ماه دوم فصل تابستان برنامه های خود را آغاز خواهند کرد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: تنوع مخاطب، تنوع قالب برنامه ‌ها، گستردگی سطح مناطق، هدفمند و دارای پیام بودن موضوعات از جمله اهداف مورد توجه در برنامه ‌های تابستان امسال است.

اسماعیل زاده افزود: برای ایام تابستان ویژه کودکان و نوجوانان کلاس های اوقات فراغت تابستانی در نظر گرفته شده است و شهروندان می توانند با مراجعه به نزدیک ترین فرهنگسراهای محل زندگی خود فرزند خود را در کلاس های تابستانی ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: تمامی دوره‌های آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در صورت امکان در فضای آزاد برگزار خواهد شد، همچنین برخی از برنامه‌های فرهنگسراها به صورت مجازی تحت عنوان دوره‌های آموزشی با موضوعات خانواده، مهارت تربیت فرزند، توسعه مهارت‌هاب فردی و فرهنگ شهروندی است.

گفتنی است هم‌اکنون ۲۳ قرائت‌خانه و کتابخانه در سطح شهر و فرهنگسراها فعال هستند که در صورت تغییر وضعیت شهر مشهد به قرمز، تعطیل خواهند شد.تمامی کلاس‌ها منوط به شرایط پایدار به لحاظ کرونا و استمرار وضعیت نارنجی در مشهد است.