استاندار یزد : خدمات شهرداری مرکز استان در حوزه نرم افزار ارزشمند است

شهرداران آنلاین/به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز سه شنبه در آیین رونمایی از سامانه شهروند سپاری افزود: این خدمات  شامل فعالیت‌ و کارهای بسیار خوبی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ورزشی به شهروندان ارایه می شود.   وی با قدردانی از تلاش اعضای شورای شهر و شهرداری در الکترونیکی کردن خدمات شهری به مردم  اظهارکرد: باتوجه […]

شهرداران آنلاین/به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز سه شنبه در آیین رونمایی از سامانه شهروند سپاری افزود: این خدمات  شامل فعالیت‌ و کارهای بسیار خوبی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ورزشی به شهروندان ارایه می شود.  

وی با قدردانی از تلاش اعضای شورای شهر و شهرداری در الکترونیکی کردن خدمات شهری به مردم  اظهارکرد: باتوجه به نوع نگاهی که در شورای شهر حاکم است،  چنین اقدامات خوبی رقم خورد.

 طالبی تصریح کرد:عملکرد حوزه  نرم افزار در ۲ سال گذشته در استان انجام شد و سامانه های مختلفی  که در حوزه فعالیت‌های شهرداری ها، دهیاری و حوزه معاونت عمرانی و دیگر حوزه ها که تحت مسولیت استانداری است، راه اندازی شد. 
وی تصریح کرد: هر یک از این سامانه ها از نمونه های کشوری است و برای اولین بار در ایران راه اندازی و الگویی برای سایر استان‌هاست. 

وی خاطرنشان کرد: استان ظرفیت های خوبی در زمینه شهر هوشمند و دولت الکترونیک دارد  و اقتصاد استان باید به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود. 

به گفته وی یکی از شاخص های حکمرانی خوب شفافیت است  باید این شاخص به عنوان یک راهبرد اساسی در  تمامی فعالیت‌های ادارای و اجرایی به ویژه شهرداری پیگیری شود. 

همچنین شهردار یزد گفت:سامانه شهروند سپاری با هدف کاهش مراجعه حضوری و زمان پاسخگویی خدمات حوزه شهرسازی به صورت آنلاین راه اندازی شد. 

جمال الدین عزیزی افزود: با راه اندازی این سامانه تمامی خدمات شهرداری در زمینه‌های مختلف از جمله درخواست استعلام و پاسخ آن،صدور و تمدید پایان کار و صدور پروانه ساخت از طریق این سامانه انجام می شود.

وی گفت: ثبت همه خدمات ارایه شده از طریق این سامانه کاملا رایگان است حتی اگر از طریق دفاتر کارگزاری شهرداری انجام شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از درخواست‌های مردمی از این سامانه با هماهنگی‌های انجام شده با سایر مراجع در کمترین زمان ممکن و برخی به صورت آنلاین( برخط) پاسخ داده می شود.

به گفته شهردار یزد در  ۴۵ روز گذشته با راه اندازی آزمایشی این سامانه ۳۵۰ درخواست در زمینه‌های مختلف به صورت آنلاین پاسخ داده شد.

رییس شورای شهر یزد هم گفت: یکی از مهمترین اقدامات در این دوره در جریان قرار گرفتن مردم از طرح جامع شهری و شفاف سازی فعالیت‌هاست. 

غلامعلی سفید افزود: همواره شعار سلامت در دستگاه‌های اداری مطرح می شود و در جهت سالم سازی فضای اداری که درد مشترک همه سازمان هاست باید تمامی فعالیت‌ها به صورت شفاف و بروز انجام شود. 

وی تصریح کرد: تمامی جلسات شورای شهر در این دوره به صورت آنلاین پخش شد تا شهروندان در جریان مصوبه شورا قرار گیرند. 

معاون شهری شهردار یزد هم گفت: رونمایی از این سامانه یکی بزرگترین اقدامات در حوزه خدمات اداری این مجموعه است. 

محمدمهدی شرافت افزود: مثلت فساد که همواره عنوان می شود در سه ضلح توجیه، فشار و فرصت است  هر چند شهرداری ها یکی از سالم‌ترین نهاد خدمات رسان است  اما در جریان قرار گرفتن مردم از امور و شفاف سازی فعالیت‌ها موجب کاهش این معضلات می شود. 

عضو شورای شهر یزد هم گفت: اجرای این طرح یکی از اولین قول‌های اعضای شورای پنجم بود که با تنش و سختی های زیادی همراه بود که امروز به نتیجه رسید. 

حمیدرضا قمی اظهارامیدواری کردکه این اقدامات در دوره های بعد هم ادامه یابد و راه اندازی این سامانه ها نقش مهمی در شفافیت و جلوگیری از مشکلات دارد. 

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ شهرستان و ۲۴ شهر دارد که حدود ۶۰ درصد جمعیت در مرکز این استان زندگی می کنند.