افتتاح باغ ویژه بانوان در شیراز

باغ ویژه بانوان با حضور شهردار و ۲ بانوی عضو شورای اسلامی و شماری از مدیران شهری و جمعی از بانوان در محدوده پیاده راه سلامت شمالغرب شیراز، افتتاح شد. شهردار شیراز شنبه ۹ بهمن در آیین افتتاح باغ بانوان گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و امور بانوان شهرداری برای ایجاد روح زندگی در […]

باغ ویژه بانوان با حضور شهردار و ۲ بانوی عضو شورای اسلامی و شماری از مدیران شهری و جمعی از بانوان در محدوده پیاده راه سلامت شمالغرب شیراز، افتتاح شد.

شهردار شیراز شنبه ۹ بهمن در آیین افتتاح باغ بانوان گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و امور بانوان شهرداری برای ایجاد روح زندگی در کالبد فیزیکی باغ با اجرای برنامه‌های مختلف اقدام کنند.

سید احسان اصنافی ضمن شنیدن پیشنهادات بانوان حاضر در باغ بانوان گفت: خواسته های بانوان در راستای ایجاد شهری ایمن و مناسب برای استفاده مادران و کودکان به مجموعه طراحی شهری منعکس می شود تا در صورت امکان در سطح شهر پیاده سازی شود.

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای شهر شیراز نیز در خصوص باغ بانوان عنوان کرد: این باغ پیش از این افتتاح شده بود و از امروز و به مناسبت هفته کرامت و گرامیداشت مقام مادر  برای خدمات رسانی به بانوان آغاز به کار کرد.

افسانه خواست خدایی با بیان اینکه باغ ویژه بانوان در محدوده منطقه ۶ واقع شده است، افزود: با پیشنهاد و پیگیری های کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز در هر منطقه شهرداری اختصاص حداقل یک باغ ویژه بانوان پیش‌بینی شده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در باغ‌های بانوان علاوه بر اینکه به ایجاد فضاهایی برای نشاط، تفریح و سرگرمی بانوان توجه شده، فضاهایی برای آموزش و حتی اشتغالزایی با برپایی غرفه‌های متعدد نیز پیش بینی شده است.

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای شهر ادامه داد: این کمیته تلاش دارد تا مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی ویژه بانوان در شیراز ایجاد شود و با آغاز به کار باغ ویژه بانوان، گام اول در این مسیر برداشته شد.

سیده مریم حسینی، عضو شورای شهر و ناظر شورا در شهرداری منطقه ۶ نیز درخصوص آغاز به کار باغ بانوان گفت: دختران و زنان امروز فقر تحرکی دارند و باید امکاناتی را برای افزایش فعالیت آنها ایجاد کرد و این باغ فضایی را برای ورزش و تفریح فراهم می‌کند.

او تاکید کرد: نیاز است فضای باغ بانوان برای حضور کودکان و بانوان سالمند نیز مناسب سازی شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فعالیت کمیته آسیب‌های اجتماعی در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا افزود: یکی از راه کارهای کاهش آسیب های اجتماعی برای بانوان، افزایش سلامت جسمی آنها و فراهم آوردن امکاناتی به منظور حضور در فضای شهری و ایجاد تحرک در آنها است.

شهردار منطقه ۶ شیراز نیز درخصوص احداث باغ بانوان و ایجاد فضاهایی ویژه ورزش بانوان در بوستان‌ها گفت: هم اکنون اختصاص قسمتی از پارک گلها برای ایجاد فضای ویژه ورزش بانوان در دست انجام است و با توجه به اینکه  بیشترین تعداد باغات در محدوده منطقه۶ واقع شده است، تلاش داریم باغ بانوان دیگری نیز احداث کنیم.

حمیدرضا اسماعیلی خاطرنشان کرد: منطقه۶ نخستین منطقه ای بود که با پیگیری کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز، باغ ویژه بانوان در آن آغاز به کار کرد و در سایر مناطق نیز ایجاد باغ‌های بانوان در دست اقدام است.

منبع خبر