افتتاح فاز نخست بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان در آستانه عید غدیر

شهرداران آنلاین/محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ایجاد فضاهایی است که محصولات کشاورزی بدون واسطه برای مردم عرضه شود. وی افزود: گل و گیاه و محصولات کشاورزی در اصفهان توزیع می‌شود، اما با توجه به اینکه سطح زیر […]

شهرداران آنلاین/محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ایجاد فضاهایی است که محصولات کشاورزی بدون واسطه برای مردم عرضه شود.

وی افزود: گل و گیاه و محصولات کشاورزی در اصفهان توزیع می‌شود، اما با توجه به اینکه سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در کشور زیاد است، باید فرهنگ ترویج هدیه دادن گل را نیز افزایش داد.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: علاوه بر بازار گل و گیاه همدانیان که به این امر اختصاص داده شده، بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان نیز در زمینی به مساحت ۱۴.۵ هکتار یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان شامل سالن سرشاخه به مساحت شش هزار و ۴۰۰ متر مربع است که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان احداث شده است، گفت: سالن نهاده‌های کشاورزی به وسعت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و محوطه سازی روشنایی و تأسیسات پروژه ۲۵ میلیارد تومان احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

مجیری خاطرنشان کرد: دو پروژه دیگر در روز افتتاح پروژه‌های سازمان کلنگ‌زنی خواهد شد که شامل سالن باغ و باغچه و گل‌های آپارتمانی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع است که برای احداث آن ۳۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده همچنین کلنگ احداث سالن ماهیان زینتی که برای احداث آن ۷۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده، به زمین زده خواهد شد.

وی گفت: در مجموع در آستانه عید غدیر ۷۵ میلیارد تومان افتتاح پروژه و ۱۰۶ میلیارد تومان کلنگ زنی پروژه انجام خواهد شد تا علاوه بر ترویج فرهنگ گل و گیاه، شهروندان امکان استفاده از این فضاها را داشته باشند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به نزدیکی محل پروژه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان به فرودگاه شهید بهشتی و کارگو ترمینال این فرودگاه امکان افزایش فعالیت صادرکنندگان گل و گیاه فراهم می‌شود.