افتتاح مجموعه چندمنظوره شاهنامه با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد تومان

در یکصد و سومین برنامه افتتاحیه های شهرداری اصفهان پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی منطقه هفت شهرداری اصفهان با هزینه ‌ای بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

افتتاح مجموعه چندمنظوره شاهنامه با اعتبار بیش از 15 میلیارد تومان

در یکصد و سومین برنامه افتتاحیه های شهرداری اصفهان پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی منطقه هفت شهرداری اصفهان با هزینه ‌ای بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، پردیس فرهنگی «شاهنامه» در قالب برنامه افتتاحیه ‌های شهرداری اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این پروژه شامل مجموعه فرهنگی دانا با زیربنای دو هزار و ۴۰۰ متر مربع، مجموعه ورزشی توانا با زیربنای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع، سایت اداری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و بوستان به مساحت ۱۲ هزار مترمربع است.

همچنین در این برنامه عملیات احداث ایستگاه آتش نشانی واقع در خیابان هسا آغاز شد؛ زیربنای این ایستگاه یک هزار و ۸۰۰ مترمربع در سه طبقه شامل، سایت اداری، آشیانه، دیوار صخره نوردی، استخر آموزش غواصی‏، سالن اجتماعات و آموزشی است.

*موفقیت های شهرداری به دلیل حرکت بر محور شایسته سالاری بود

قدرت اله نوروزی در این آیین اظهار کرد: طی روزهای گذشته شهر اصفهان پر از روزهایی با افتتاحیه های مختلف و تقدیم خدمت به شهروندان شایسته اصفهان بود.

وی با بیان اینکه ۴۵ اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان افزوده شد، تصریح کرد: با اضافه شدن این تعداد اتوبوس تعداد اتوبوس های خریداری شده در این دوره مدیریت شهری بالغ بر ۲۰۰ اتوبوس و اتوبوس های بازسازی شده بالغ بر ۳۰۰ اتوبوس شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: طی روزهای گذشته پروژه بزرگ مرکز همایش های بین المللی اصفهان با هزینه ای بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد که اگر بخواهیم آن را به قیمت روز محاسبه کنیم نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی تاکید کرد: مرکز همایش های بین المللی به حدی بزرگ و تاثیرگذار بود که رئیس جمهور دو مرتبه طی روزهای گذشته از این پروژه و دستاوردهای آن به عنوان یک الگو یاد کرد.

نوروزی با بیان اینکه امشب کاروان پرتوان شهرداری در جمع مردم شریف منطقه هفت آمده تا شاهد افتتاحیه ‌های دیگری باشد، اضافه کرد: مجموعه شاهنامه به عنوان مجموعه فرهنگی ورزشی و بوستان در زمینی به وسعت ۱۸ هزار متر مربع در واقع یک پردیس کامل است که در آن از اسامی شاهنامه و اسامی دانا و توانا استفاده شده تا کودکان، نوجوانان و جوانان اوقات فراغت خود را در آن به گونه ‌ای بگذرانند تا غم و اندوه از آنها دور شود.

وی اضافه کرد: اگر مدیریت شهری در این دوره توانسته همه رکوردها را بشکند، خط دو مترو را با قدرت پیش ببرد، رینگ چهارم را آغاز و بخش های مهم آن را بسازد، سالن اجلاس بین المللی را که زمین گیر شده بود از خواب بیدار و آن را تقدیم نه تنها اصفهان بلکه ملت ایران کند، نمایشگاه بین المللی و سالن گلستان شهدا را بسازد و در همه مناطق افتتاحیه های مختلف برگزار کند به این دلیل بود که محور حرکت را بر اساس شایسته سالاری قرار داد.

شهردار اصفهان ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های معاون عمران شهری شهردار و مدیر منطقه هفت شهرداری، گفت: این دو نفر مدیرانی بودند که از دوره‌ های قبل در شهرداری مسئولیت داشتند و آنها را در این دوره مدیریت شهری از شایستگان دیدیم که باید به خدمت خود ادامه می ‌دادند، بنابراین میدان را برای آنها گشودیم و آنها نیز با تلاشی مضاعف برای عمران و آبادانی جنگیدند.

وی تاکید کرد: مدیران شهرداری برای اینکه ثابت کنند مردم را دوست دارند و به مردم عشق می ورزند شب و روز در شرایط سخت کرونایی و تحریم و در دوران خاص جنگیدند که هرکدام از این موارد بهانه ای بود برای نشستن نه حرکت کردن اما این مدیران از جای خود حرکت کردند و در سخت ترین شرایط بهترین ها را به ارمغان آوردند و در ایران ممتاز شدند.

نوروزی ادامه داد: این مدیران در جذب بودجه و در صرفه جویی، شفاف سازی و پاکدستی به خوبی اثبات کردند می توانند با توان بالا به شهروندان خدمت کنند.

وی تاکید کرد: خیابان‌ های تابان و آسمان در منطقه ۱۴ قرار دارد اما احداث این دو خیابان، ترافیک خیابان ‌های بعثت، سه راه نقشینه و میدان شهدای ورزشکار را روان کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در خیابان جانبازان یا زیر پل شریعتی پروژه ‌های خوبی در حال اجرا است، افزود: همچنین میدان شهدای ورزشکار در آینده نزدیک وضعیت خوبی پیدا خواهد کرد، برای احداث میدان شهدای ورزشکار بودجه ‌های لازم در نظر گرفته شده و در آینده ‌ای نه چندان دور تکمیل می شود.

وی با اشاره به پیاده روسازی اتوبان چمران، اضافه کرد: از اعتبارات عمران و آبادانی ۶ میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شد، برای خیابان جانبازان نیز ۱۰ میلیارد تومان از بودجه های در اختیار در نظر گرفته شد زیرا می دانستم این پول در مسیری خرج می شود که مورد نیاز و درخواست مردم است.

نوروزی با بیان اینکه باغ فدک توسعه یافته و مسبب توسعه خواهد شد، تاکید کرد: باغ فدک و ورزشگاه بزرگ اصفهان در نقاط پرتراکم منطقه به ویژه در مواقعی خاص بوده و حادثه خیز است، برای پل شریعتی لازم است زیرگذر آماده شود، میدان المپیک و خیابان جانبازان نقاط حساسی است که اعتبارات لازم برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نمونه پروژه شاهنامه در اصفهان وجود ندارد از این رو امشب آمدیم تا مرکز و پردیس بزرگی را افتتاح کنیم تا از فردا شاهد غم و اندوه فرزندان این منطقه که می‌ خواهند مرکز فرهنگی یا باشگاه داشته باشند، نباشیم، در منطقه ای که سیتی سنتر شمال نیز ساخته شده لازم است زیرساخت های حمل و نقلی آن آماده شود.

شهردار اصفهان از اعضای شورای پنجم و سایر مدیران قدردانی کرد و گفت: امشب کلنگ بیست و هشتمین مرکز آتش نشانی اصفهان در منطقه ۷ زده خواهد شد، در محله اطشاران ایستگاه شماره ۲۵ احداث شده و فردا شاهد افتتاح ایستگاه دیگری در منطقه ۸ شهرداری اصفهان خواهیم بود و این به معنای ایجاد ایمنی برای تامین آسایش شهروندان است.

نوروزی تاکید کرد: اگر در چهار سال گذشته نسبت به آنچه باید انجام می ‌دادیم قصور، غفلت یا کم کاری صورت گرفته از مردم شریف اصفهان به ویژه منطقه هفت شهرداری عذرخواهی می‌ کنم.

*تحقق ۳۱ درصدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان تا پایان تیرماه

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از شهردار و مدیر منطقه ۷ شهرداری، معاونین و مدیران شهرداری، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری کارهای زیربنایی به دور از اقدامات پوپولیستی که می تواند آینده شهر را تضمین کند انجام شد.

پورمحمد شریعتی نیا تصریح کرد: طی چهار سال گذشته و در دوره شورای پنجم بودجه ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۶ را بدون اینکه فشاری به مردم وارد شود هم اکنون با ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدون بدهی های آنچنانی تحویل دوره بعد می دهیم.

وی اضافه کرد: در ۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۳۱ درصد بودجه محقق شده است و این باعث افتخار است که این مقدار با تقویم بودجه هماهنگ بوده و برخی مناطق از این هم جلوتر است. سعی کردیم در این دوره از خام فروشی پرهیز و زمین ها با ارزش افزوده بالا فروخته شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از دلایل موفقیت شهردار اصفهان کمک گرفتن از بخش خصوصی بود امیدوارم مدیریت بعدی شهر اصفهان نیز از این موضوع بهره لازم را برای شهر اصفهان ببرد.

*اجرای ۹۱ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۷

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان در ادامه این مراسم با بیان اینکه سعی می کنیم برنامه ریزی های ما مبتنی بر نظرات مردم منطقه و معتمدان محلی باشد، اظهار کرد: سال گذشته ۷۳ قرارداد عمرانی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان منعقد و کار اجرایی ۷۳ پروژه آغاز شد.

علی اصغر شاطوری با بیان اینکه در مجموع حدود ۹۱ میلیارد تومان ارزش پروژه هایی است که در شهرداری منطقه ۷ منعقد و در دست اجرا است، تصریح کرد: در خیابان گلستان عملیات احداث خیابان شهید عبدالرسول زرین حدفاصل خیابان گلستان تا سعدی، عملیات احداث خیابان بهشت حدفاصل سردار کمالی اول بلوار زیتون تا بزرگراه بعثت، ساختمان مدیریت بحران در خیابان نخل و باغ فدک، خیابان سازی شمال مادی دارک حدفاصل آل بویه تا صفاییه، ساماندهی باندغربی بزرگراه بعثت، خیابان سازی های مجموعه تفکیکی های بهاران، بازسازی سالن های مطالعه، احداث بازارچه فدک، احداث فاز دوم دریاچه فدک با کمک شرکت های دانش بنیان در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: از ابتدای ورود به منطقه ۷ شهرداری سعی کردیم یک بیانیه مشکلات برای منطقه درست کنیم. مطالعات انجام و مشکلات احصاء شد، ۶ تا ۷ مشکل عمده منطقه در این بیانیه آورده شد و تلاش کردیم برنامه ریزی همه ساله خود در منطقه را با نیم نگاهی به این بیانیه انجام دهیم تا در یک بازه ۵ تا ۶ ساله مشکلات را مرتفع کنیم.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه کمبود فضای سبز و عدم کیفیت آب فضای سبز است، افزود: مخازن آب فضای سبز در بلوار فرزانگان احداث شد و امروز حدود ۱۰ کیلومتر لوله کشی انجام و کلکتور آب فضای سبز را احداث کردیم. تمام چاه های سطح منطقه به یکدیگر مرتبط شد تا کیفیت آب مطلوب شود و بتوانیم فضای سبز را از این طریق آبیاری کنیم.

وی از مشکلات منطقه را حاشیه نشینی و پایین بودن سرانه فضای سبز عنوان کرد و گفت: در محلات با کمبود سرانه فضای سبز مواجه بودیم که سعی کردیم با احداث پارک های محلی این کمبود را جبران کنیم.

شاطوری تاکید کرد: در این منطقه در راستای رفع مشکلات شهروندان بوستان آرزو و فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان احداث شد.

وی با بیان اینکه در این برنامه کلنگ احداث اولین ایستگاه آتش نشانی در محدوده منطقه ۷ به زمین می خورد، افزود: با توجه به اینکه ساختمان های بلند بسیاری در منطقه ۷ وجود دارد نیاز بود بتوانیم ایمنی ساختمان ها و امنیت شهروندان ساکن در آنها را تامین کنیم.     

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان اضافه کرد: در میدان حج و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع اولین ایستگاه آتش نشانی منطقه احداث می شود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه پردیس شاهنامه، گفت: این پروژه در زمینی بالغ بر ۱۷ هزار متربع احداث و شامل فضای ورزشی، سایت اداری، پروژه فرهنگی دانا نیز در ۳ طبقه و در زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع احداث و عملیات عمرانی آن به اتمام رسیده است.

شاطوری تاکید کرد: پروژه فضای سبز و بوستان در کنار این مجموعه ها در فضایی نزدیک به ۱۲ هزارمترمربع تدارک دیده شده که به صورت یک پارک محلی به بهره برداری می رسد.

کد محتوا ۳۶۸۰۳

برچسب ها