افزایش ردیف اعتبار ساماندهی توقفگاه‌های ناوگان اتوبوسرانی

شهرداران آنلاین/به گزارش شهرنیوز، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مقدس قم در نشست رسمی علنی امروز این شورا در ساختمان شهید باکری بیان کرد: خوشبختانه در بودجه سال جاری شهرداری قم و جهت حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی، انتشار اوراق مشارکت نیز در دستور کار قرار گرفت. […]

شهرداران آنلاین/به گزارش شهرنیوز، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مقدس قم در نشست رسمی علنی امروز این شورا در ساختمان شهید باکری بیان کرد: خوشبختانه در بودجه سال جاری شهرداری قم و جهت حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی، انتشار اوراق مشارکت نیز در دستور کار قرار گرفت.

مجید اخوان ادامه داد: بر این اساس، مجوز انتشار ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفته شد تا ۲۰۰ میلیارد از آن برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و ۴۵۰ میلیارد تومان از آن نیز برای تجهیز ناوگان قطار شهری هزینه شود.

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه به تمرکز سازمان اتوبوسرانی قم بر خرید و نوسازی اتوبوس‌های بنز اشاره و خاطرنشان کرد: وجود قطعات و همچنین هزینه پایین‌تر نگهداری سبب شده است تا تمرکز شهرداری قم بر خرید و اورهال‌سازی اتوبوس‌های بنز ۴۵۷ قرار گیرد، در حالی که اتوبوس‌های اسکانیا هم دارای مشکل تهیه قطعات و هم دارای مشکل هزینه نگهداری بیشتر است.

عباس ذاکریان ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های اتوبوس‌های بنز ۴۵۷ این است که حتی در صورت ایجاد اشکال اساسی در موتور، امکان تعویض کامل موتور بر اساس تولیدات شرکت‌های داخل کشور وجود دارد.

وی با بیان این که هدفگذاری ۳۰۰ اتوبوس حمل و نقل شهری قم همچنان دنبال می‌شود یادآور شد: خریدهای جدید انجام شده و همچنین تداوم سیاست اورهال‌سازی اتوبوس‌های فرسوده ما را به این هدفگذاری خواهد رساند.

و اما در ادامه این نشست، لایحه اخذ مجوز اصلاح بودجه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم به تأیید اعضای شورای اسلامی شهر رسید، ضمن آن که نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر با لایحه اخذ مجوز افزایش سه میلیارد تومانی ردیف اعتبار ساماندهی محوطه توقفگاه‌های ناوگان اتوبوسرانی قم نیز موافقت کردند.