افزودن ۱۱۴ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر با درخواست کسبه و شهروندان

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با درخواست کسبه و شهروندان، شهرداری اصفهان طی یک سال گذشته اقدام به افزودن ۱۱۴ چشمه سرویس بهداشتی در ۹ منطقه شهر کرده است.

افزودن 114 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر با درخواست کسبه و شهروندان

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با درخواست کسبه و شهروندان، شهرداری اصفهان طی یک سال گذشته اقدام به افزودن ۱۱۴ چشمه سرویس بهداشتی در ۹ منطقه شهر کرده است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسن نظام زاده اظهار کرد: وجود سرویس بهداشتی با رعایت استاندارد برای زندگی شهرنشینی مهم و لازم محسوب می شود و با توجه به اینکه جزو مطالبات شهروندان بوده، این موضوع مورد توجه شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از این رو شهرداری اصفهان به منظور حفظ سلامت شهروندان و اجرای وظایف خود اقدام به ساخت سرویس بهداشتی های جدید کرده است. 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: درحال حاضر دو هزار و ۲۲۶ چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد. 

وی افزود: به منظور گسترش خدمات عمومی و تامین دسترسی به سرویس های بهداشتی پاکیزه در سطح شهر، عملیات اجرایی احداث سرویس بهداشتی به صورت پرتابل و ثابت اجرایی شد. 

نظام زاده با اشاره به اهمیت وجود سرویس های بهداشتی در سطح شهر گفت: با توجه به ضرورت وجود سرویس بهداشتی عمومی در مسیرهای پر تردد شهر و وجود برخی از مشکلات برای انجام این کار، از جمله زمین مناسب، شهرداری اصفهان اقدام به جانمایی و نصب سرویس های بهداشتی پرتابل کرد. 

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته تعداد ۳۰ سرویس بهداشتی پرتابل با ۱۱۴ چشمه در ۹ منطقه شهرداری که نیاز به سرویس بهداشتی داشته جانمایی و نصب شده است. 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: از ویژگی این سرویس ها می توان به امکان جابجایی، قیمت مناسب نسبت به نوع سازه، داشتن سرویس فرنگی و یا ایرانی، دسترسی افراد دارای معلولیت و….. اشاره کرد.

نظام زاده با اشاره به عملیات نگهداری سرویس بهداشتی و تاسیسات شهری گفت: نظافت، رفع اشکالات روزانه، تامین مایحتاج بهداشتی، روشنایی، تهویه، ضدعفونی کردن و … براساس سامانه نگهداری و تعمیرات سرویس های بهداشتی اقدامی مهم و اثر بخش در راستای بهبود ارائه خدمات، کاهش هزینه ها و افزایش سطح بهداشت خواهد بود. 

* جستجوی سریع و آسان سرویس های بهداشتی سطح شهر اصفهان

وی به راه اندازی اپلیکیشن سرویس یاب اشاره و تصریح کرد: شهرداری اصفهان به منظور رفاه شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی در جستجوی سریع و آسان سرویس های بهداشتی سطح شهر اصفهان، اپلیکیشن سرویس یاب را در ۳ زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر کرده است که در آن کاربران پس از ورود به اپلیکیشن سرویس یاب می توانند نزدیک ترین سرویس های فعال را با دو حالت عادی و ویژه افراد دارای معلولیت تا فاصله ۵ کیلومتری نسبت به موقعیت خود مشاهده کنند، همچنین می توانند با انتخاب گزینه مسیریابی، مسیر رسیدن تا محل را روی نقشه آنلاین مشاهده و با ثبت امتیاز، میزان رضایت خود را اعلام کنند.  

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با نصب این اپ نزدیکترین سرویس بهداشتی به محل استقرار، معرفی و همچنین از طریق آن امکان ارائه نظرات فراهم شده است.  

وی تاکید کرد: تمامی این سرویس های بهداشتی با شماره کد اختصاصی مشخص است و همچنین برای هرکدام از آنها یک بارکد (QR) در نظر گرفته شده است و شهروندان می توانند ضمن جستجوی سرویس های بهداشتی در سطح شهر هرگونه مشکل را برای هر سرویس بهداشتی به منظور بررسی فوری و اصلاح ارسال کنند. 

نظام زاده به قابلیت های این اپلیکیشن اشاره کرد و گفت: هم اکنون در این اپ ۲۵۵ سرویس بهداشتی تعریف شده که ۱۲۵ مورد آن با امکانات ویژه معلولین است و با همکاری بهزیستی در حال مناسب سازی و تکمیل برای این افراد است و به مرور مشخصات و نشانی همه سرویس های بهداشتی سطح شهر به این نرم افزار اضافه خواهد شد.

وی افزود: این اپلیکیشن بر اساس شعاع ۵ کیلومتر، نزدیک ترین سرویس ها را به کاربر نمایش می دهد و قابلیت اطلاع رسانی و ارسال نوتیفیکیشن برای کاربران از طریق اپ نصب شده وجود دارد. 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان قابلیت جستجو و مسیریابی سرویس های بهداشتی را از ویژگی های ممتاز این اپ دانست و ادامه داد: یکی از اهداف راه اندازی اپلیکیشن، ساماندهی سرویس های بهداشتی و اخذ اشکالات از نظر شهروندان، گردشگران و افراد معلول است.

وی تاکید کرد: این اپلیکیشن با نام سرویس یاب در گوگل پلی، کافه بازار، مایکت و … ثبت شده و قابل دانلود است. 

 

کد محتوا ۳۶۹۸۴

برچسب ها