برج‌های دوقلو، چالش مدیریت شهری شهرکرد

اجرای طرح برج‌های کوه نور و دریای نور در قلب شهرکرد مرکز استان از سال ۹۱ کلید خورد و به گفته مسئولان قرار بود ۳۶ ماهه به بهره‌برداری برسد، طرحی که با گذشت نزدیک به ۱۰ سال هنوز به نتیجه نرسیده است. ساخت برج‌های دوقلوی شهرکرد، با هدف رونق کسب و کار، شکل دادن و […]

اجرای طرح برج‌های کوه نور و دریای نور در قلب شهرکرد مرکز استان از سال ۹۱ کلید خورد و به گفته مسئولان قرار بود ۳۶ ماهه به بهره‌برداری برسد، طرحی که با گذشت نزدیک به ۱۰ سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

ساخت برج‌های دوقلوی شهرکرد، با هدف رونق کسب و کار، شکل دادن و زیباسازی شهری و نمادی از توسعه شهرکرد آغاز شد و حالا تکمیل و تعیین تکلیف سریع‌تر این طرح از مهم‌ترین مطالبات شهروندان شهرکردی است.

شهردار شهرکرد می‌گوید: با بهره‌گیری از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء به دنبال اجرای طرح‌هایی همچون برج‌های دوقلو و روگذر و زیرگذر و تقاطع‌های غیرهمسطح هستیم.

محمدتقی جاپلقی افزود: البته ارتفاع این برج‌ها ۲۶ طبقه نخواهد بود و چندی پیش هم برای بررسی نحوه اجرای این طرح، با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونان وی، در تهران نشست برگزار شد و پس از آن نمایندگان این نهاد برای بررسی بیشتر به شهرکرد آمدند.

شهردار شهرکرد ابراز امیدواری می‌کند که این مشکل در ماه‌های آینده به فرصتی برای شهرکرد تبدیل شود.

برج های دوقلوی شهرکرد در زمینی به مساحت حدود شش هزار مترمربع در ۲۶ طبقه طراحی شده و واحد‌های تجاری، خدماتی، درمانی، اداری، رفاهی و تفریحی از بخش‌های پیش‌بینی شده در این طرح بود.

این طرح هم اکنون ۳۲ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

منبع خبر