با همکاری اداره رفاه و مشارکت های مردمی و شهرداری ناحیه 2 برگزار شد؛

برپایی جشن ازدواج آسمانی ها در منطقه ۲۲ تهران

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی منطقه ۲۲ تهران، همزمان با اول ذی الحجه و سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، مراسم ازدواج آسان چندین زوج جوان با هدف ترویج این فرهنگ و ترغیب جوانان به سنت حسنه ازدواج با حضور مدیران شهری منطقه ۲۲ و جمعی […]

به گزارش خبرگزاری شهرداری های ایران “بلدیه آنلاین” به نقل از روابط عمومی منطقه ۲۲ تهران، همزمان با اول ذی الحجه و سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، مراسم ازدواج آسان چندین زوج جوان با هدف ترویج این فرهنگ و ترغیب جوانان به سنت حسنه ازدواج با حضور مدیران شهری منطقه ۲۲ و جمعی از خیرین در مسجد ولیعصر ‌شهرک یاس برگزار شد.
جشن سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرای ‌مرضیه(س) که با عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است، با حضور شهروندان منطقه ۲۲ و با سخنرانی حجت الاسلام معارفی در مورد ازدواج آسان برگزار شد. در این مراسم، سفره عقد دو زوج جوان چیده و با قرائت خطبه عقد، مراسم ازدواج آنها به صورت رسمی برگزار شد.
حامد خداوردی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ با اشاره به نقش خانواده در تربیت و آموزش نسل آینده بیان کرد: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگوی بسیار مناسبی برای ازدواج امروز جوانهاست و همه ما باید تلاش کنیم برای هموار کردن و شکل گیری سنت ازدواج آسان جوانان این فرهنگ ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی را ترویج و به نسل های آینده نیز انتقال دهیم.
وی در ادامه به بیان جایگاه زن در قرآن ومعارف اسلامی پرداخت وگفت: فراهم کردن بستر مناسب برای رشد سالم فرزندان و آماده‌سازی آنها برای زندگی سالم در خانواده، ایجاد زمینه پاکدامنی در جامعه و پیشگیری از انحرافات تنها در محیط خانواده و در سایه آموزش و تربیت درست والدین و در بستر خانواده بدست می آید.