برگزاری طرح «مدرسه تابستانه امید» ویژه‌ی فرزندان زنان سرپرست خانوار

شهرداران آنلاین/مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: کلاس‌های تابستانه امید ویژه‌ی فرزندان زنان سرپرست خانوار در مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد. به گزارش ایسنا، زهرا بهروز آذر با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری طرح «مدرسه تابستانه امید»، توجه به اوقات فراغت هدفمند و توان‌افزایی فردی-اجتماعی و توسعه مهارت‌های فنی فرزندان […]

شهرداران آنلاین/مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: کلاس‌های تابستانه امید ویژه‌ی فرزندان زنان سرپرست خانوار در مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، زهرا بهروز آذر با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری طرح «مدرسه تابستانه امید»، توجه به اوقات فراغت هدفمند و توان‌افزایی فردی-اجتماعی و توسعه مهارت‌های فنی فرزندان زنان سرپرست خانوار است.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران این طرح را مشتمل بر شش دوره آموزش عنوان کرد و گفت: در این دوره براساس به روز رسانی اطلاعات سامانه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، نیازهای فرزندان در زمینه های مختلف آموزشی، مشاوره ای، اشتغال و مهارت آموزی احصاء شده و فرزندان می‌توانند حسب علاقه و متناسب با دانش خود، در ۶ دوره ثبت‌نام نمایند. برای نمونه در دوره توان‌افزایی فردی، سرفصل‌هایی مانند خودشناسی، مهارت جرات‌مندی و روش‌های تقویت اعتماد به نفس، دیده شده است و یا در دو دوره توان‎ افزایی مهارت‌های خانوادگی و اجتماعی، آشنایی با دوران بلوغ و چالش‌های آن، شیوه‌های تعامل با اعضای خانواده، مهارت دوست‌یابی و پایداری روابط دوستانه، بهداشت فردی و خانوادگی و خود مراقبتی معنوی وذهنی، مدنظر است.

به گفته وی، در دو دوره مهارت‌های شغلی و توسعه کسب و کار فردی نیز فرزندان زنان سرپرست خانوار با سواد رسانه، اصول و تکنیک‌های شرکت در مصاحبه دانشگاهی و امور استخدامی، کسب و کار دیجیتال، تعمیر موبایل، طراحی لباس، آشپزی، سوزن دوزی و … آشنا خواهند شد.
بهروز آذر در ادامه گفت: به همین منظور ثبت‌نام از فرزندان زنان سرپرست خانوار عضو سامانه شهرداری تهران با مشارکت مدیران امور بانوان مناطق ۲۲ گانه، انجام شده است و علاقه مندان متناسب با سن و جنسیت در کلاس‌های ثبت‌نام شده، شرکت خواهند کرد. تمام دوره‌های آموزشی به شیوه مجازی (آنلاین) برگزار می‌گردند و بخش‌های مهارتی و فنی که قابلیت آموزش به شیوه مجازی را ندارد، نیز با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و با حفظ فاصله اجتماعی، به شیوه حضوری برگزار خواهند شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل امور بانوان، وی گفت: در پایان از مشارکت همه عزیزان در این طرح خداپسندانه صمیمانه متشکریم و آرزو می‌کنیم برگزاری این دوره‌های آموزشی زمینه ارتقای مهارت و توسعه کسب و کار فرزندان زنان سرپرست خانوار را بیش از گذشته مهیا سازد.