بلوار مهدیه به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) رسید

شهرداران آنلاین/ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی در مراسم افتتاح پروژه بولوار مهدیه به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) که با حضور شهردار مشهد، عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: به طور کلی بیشترین میزان زحمت این پروژه توسط آقای زینت بخش […]

شهرداران آنلاین/
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی در مراسم افتتاح پروژه بولوار مهدیه به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) که با حضور شهردار مشهد، عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: به طور کلی بیشترین میزان زحمت این پروژه توسط آقای زینت بخش شهردار منطقه ۱۲ انجام شده است. در تاریخ ۹ بهمن ماه سال گذشته عملیات مربوط به اجرای بولوار مهدیه توسط شهرداری منطقه ۱۲ آغاز شد و امروز پس از گذشت ۱۱۲ روز پروژه آماده بهره برداری است.
وی افزود: برای این پروژه ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده است. در این پروژه بولوار مهدیه به طول ۱.۷ دهم کیلومتر واجرای دو باند، فضای سبز، کانال جمع آوری آب های سطحی و کانال فاضلاب انجام شده است. همچنین بخشی از پروژه درگیر تسهیل حریم بود که از شرکت آب و فاضلاب، آستان قدس رضوی و بخش خصوصی که در این زمینه مساعدت های لازم را انجام دادند، تشکر می کنم.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: علاوه بر این یک کیلومتر در بزرگراه پیامبر اعظم کار شده است و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر تعریض و ۶۰۰ تا ۷۰۰ متر کند رو ایجاد شده است.
کاظمی بیان کرد: با اجرای این پروژه عملا دسترسی مناسبی به محدوده الهیه توسط ببزرگراه مشهد- چناران که در حال احداث است و انشاالله تا اواخر تیر ماه به بهره برداری می رسد، ایجاد می شود که بار ترافیکی که به میدان قایم منتقل می شود را کاهش می دهد.
وی در حاشیه این مراسم افزود: وی اضافه کرد: اجرای این پروژه همچنین سطح دسترسی منطقه ۱۲ در شبکه معابر شهری و استفاده از ظرفیت ترافیکی معابر داخلی محدوده این منطقه در تخلیه بار ترافیکی ورودی شهر مشهد از سمت چناران و گلبهار و سطح ایمنی و کیفی محور بزرگراه پیامبر اعظم (ص( را ارتقاء خواهد داد.
معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: پاسخ گویی به نیاز شهروندان و افزایش سطح رضایتمندی، بهبود و بهسازی شبکه معابر شهرداری منطقه ۱۲ و سرعت بخشیدن به آبادانی و ساخت و ساز منطقه از دیگر اهداف اجرای این پروژه بوده است.
کاظمی با بیان اینکه در این پروژه بولواری به طول ۱۷۰۰ متر و عرض ۴۵ متر در انتهای بلوار مهدیه احداث شده و این منطقه را به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) متصل خواهد کرد، ادامه داد: همچنین بزرگراه پیامبر اعظم (ص) نیز به طول بیش از یک کیلومتر تعریض و معبری کندرو به طول ۷۰۰ متر و عرض متوسط ۹ متر احداث شده است.
وی درادامه گفت: برای پروژه بازگشایی بولوار مهدیه و اتصال آن به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) بیش از۳۰۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری، ۱۵۰۰۰ متر مکعب لایه تقویتی، ۶۳۰۰ متر مکعب لایه زیراساس، ۶۳۰۰ متر مکعب لایه اساس ، ۶۵۰۰ متر طول جدول، ۳۵۰۰ متر طول کانال هدایت آبهای سطحی، ۴۵۰۰۰ متر مربع آسفالت و ۱۵۰۰۰ مترمربع فضای سبز اجرا شده است.