با حضور ویدئو کنفرانس وزیر راه و شهرسازی؛

بندر چند منظوره سیریک به بهره‌برداری رسید

بندر چند منظوره سیریک با حضور ویدئو کنفرانس وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بنادر شهید باهنر و شرق هرمزگان، حمید رضا محمد حسینی در این ارتباط اظهار کرد: این بندرگاه با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال(معادل ۶۹۹ میلیارد تومان) در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار احداث شده است.

وی از اشتغالزایی ۲۵۰ نفری با بهره‌برداری از این پروژه ارزشمند خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این بندرگاه، شاهد رونق و شکوفایی بیش از پیش منطقه مکران خواهیم بود.

رئیس اداره بنادر شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: این بندرگاه با چشم‌اندازی قابل توجه برای توسعه مکران، دارای حدود ۵۱ هکتار اراضی پشتیبانی است که قطعا نقش بسزایی در توسعه تجارت دریایی کشور ایفا می‌کند.

محمدحسینی گفت: بندرگاه سیریک با احداث ۳۴ هکتار حوضچه پذیرای شناورهایی با ظرفیت‌ها و کاربری‌های مختلف است.

این مقام مسئول با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته درخصوص این بندرگاه، اظهار کرد: استقرار اداره بندر و دریانوردی سیریک، گمرک و برج کنترل در محوطه بندری، برق رسانی و احداث شبکه اطفای حریق بندر، احداث دکل و تجهیزات مخابراتی و انجام فیبر نوری و اختصاص یک فروند یدک کش جهت انجام ایمن ورود و خروج شناورها از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

وی با تاکید بر رعایت کلیه پیش‌بینی‌های مرتبط با ایمنی در این بندرگاه عنوان کرد: یک فروند شناور جستجو و نجات نیز در بندر سیریک، با توجه به پتانسیل مراکز گردشگری دریایی موجود در منطقه مستقر خواهد شد.

محمدحسینی با اشاره به هیدروگرافی محدوده بندرگاه به منظور تعیین مسیر ایمن تردد شناورها، عنوان کرد: جانمایی در خصوص واگذاری اراضی بندر سیریک به بخش خصوصی با در نظر شرایط محیطی بندر و موقعیت انبارها و گروه کالاهایی که امکان پذیرش در بندر سیریک را خواهند داشت، از جمله شن و ماسه، مواد معدنی، کانتینر یخچالی، خودرو، دام زنده، کالای عمومی، کالای ملوانی، صیادی و … نیز انجام شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بلند مدت بخش خصوصی جهت توسعه، تکمیل و بهره برداری از بندر سیریک با احداث اسکله چند منظوره بندر سیریک و نصب ۵ فروند رمپ و اسکله از دیگر موارد قابل توجهی است که در راستای توسعه منطقه شرق هرمزگان و مکران صورت گرفته است.

محمد حسینی در انتها نیز از احداث مسیر دسترسی جاده ای داخلی و خارجی بهمراه روشنایی مسیر به عنوان یکی از اقدامات بزرگ و زیرساختی این پروژه یاد کرد‌.