بهره برداری و آغاز ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در سازمان میادین

شهرداران آنلاین/به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص پروژه های این هفته «هر یکشنبه، یک افتتاح» اظهار کرد: افزایش بودجه سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان به ۶۰۰ میلیارد تومان اگر همراه با انجام ماموریت ها باشد، سبب اجرای پروژه […]

شهرداران آنلاین/به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص پروژه های این هفته «هر یکشنبه، یک افتتاح» اظهار کرد: افزایش بودجه سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان به ۶۰۰ میلیارد تومان اگر همراه با انجام ماموریت ها باشد، سبب اجرای پروژه های بزرگ می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با اشاره به بازسازی اتوبوس های شهری در اصفهان اظهار کرد: ورود این اتوبوس ها به شهر از همه ابعاد مدنظر قرار گرفته بود.
وی بیان کرد: مجوز بازسازی بخشی از اتوبوس ها به شرکت اتوبوسرانی داده شد که شهرداری به عنوان کارفرما، استانداری به عنوان ناظر و اتوبوسرانی به عنوان پیمانکار در این طرح لحاظ شده اند؛ این اقدام موجب کاهش هزینه ها خواهد شد و سرعت عمل را افزایش خواهد داد.
نصر اصفهانی با اشاره به سفر مدیریت شهری اصفهان به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به سفری که شهردار اصفهان در زمان ایجاد سیل در سیستان و بلوچستان به این استان داشت، مذاکراتی صورت گرفت و قرار بود حضور شهرها در مناطق سیل زده منجر به یک ایام موقت نشود و برای همین پذیرفتند شهر بنت، تحت عنوان طرح هم پیوندی با اصفهان، خدمات مستمر دریافت کند.
وی افزود: در همین راستا سعی شده است از ظرفیت ها، امکانات و خیریه ای که در این راستا ایجاد شده، نیازهای این استان رفع شود که در این زمینه بیمارستانی در بنت دست احداث است.
نصر اصفهانی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های شهر اصفهان که در همه امور پیشتاز است باید طرح هم پیوندی را دنبال کنیم چراکه همانگونه که اصفهان با خواهرخواندگی با شهرهای همتراز، رسالت های فرامرزی مدیریت شهری را رقم زد در قالب طرح هم پیوندی هم می تواند در داخل کشور این مسئولیت را انجام دهد.
وی افزود: بسیاری از کارها با تعامل و بدون هزینه و با استفاده از ظرفیت های موجود دو طرف انجام می شود تا از امکانات متقابل دو شهر استفاده شود.
*۳۸۱ میلیارد تومان پروژه در سازمان میادین امسال افتتاح می شود
در ادامه این جلسه، محمد مجیری، مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: مجتمع صنفی خواربار در میدان مرکزی میوه و تره بار دارای مکان سنجی مناسب، طراحی و اجرای مناسب است که فاز نخست با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان امروز افتتاح و فاز دوم با ۲۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.
وی افزود: فاز اول پروژه شامل ۴۵ سوله و فاز دوم ۶۶ سوله است که ۳۳ واحد فاز دوم سوله ها به صورت پیمانی توسط سازمان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان و ۳۰ واحد دیگر با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: این مجتمع اصفهان را به عنوان قطب خشکبار در مرکز کشور مطرح می کند ضمن اینکه گره های ترافیکی خیابان های ولیعصر، جهاد و صارمیه برطرف می شود.
وی با اشاره به اینکه همچنین امروز در شهرک نیک اندیش در منطقه پینارت، واحدهایی برای استقرار مشاغل مزاحم شهری همچون آلومنیوم سازی، پنجره سازی و ام دی اف کاری در قالب واحدهای X,Y,Z افتتاح می شود، اظهار کرد: پیش تر هم واحدهایT,U  افتتاح شده که دسترسی مطلوبی به شهر دارد.
مجیری با اشاره به اینکه مساحت واحدها در این شهرک بین ۱۵۵ تا ۲۸۲ مترمربع است که در دو طبقه واقع شده و هر واحد یک بخش همکف و زیرزمین دارد، تصریح کرد: سه بلوک که در منطقه پینارت واقع شده شامل ۴۰ واحد کارگاهی است که بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است.
وی افزود: پروژه مجتمع صنفی خشکبار اصفهان، با خیابان های ۳۶ متری برای صنف عمده فروشان کارساز است.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: برای ساخت بلوک Y,Z به صورت جدا ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۵ میلیارد هم صرف بلوک X شده است.
*احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی بعد از ۲۰ سال
مجیری با اشاره به اینکه مجتمع صنفی پرندگان ذبحی بعد از ۲۰ سال سبب آسایش ساکنان خیابان های عطار نیشابوری و ولیعصر خواهد شد که هم اکنون در حال ساخت است و تیرماه با واگذاری ۲۰ واحد به کسبه بهره برداری می شود، گفت: احداث کلینیک خدمات خودرویی است که سال گذشته کلنگ زنی شد هم به صورت مشارکتی در حال اجراست و دو ماه آینده افتتاح می شود.
وی افزود: تالار ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار با ۲۸ غرفه یکی از ظرفیت های دارای ارزش افزوده برای شهرداری است و احداث نیروگاه خورشیدی روی سقف این تالار هم مدنظر است.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: احداث سوله های ۹ و ۱۲ برای بسته بندی و سورتینگ، احداث تالار ۲۳ برای بارانداز شیلات مرکزی کشور، احداث تالار ۲۴ که سال گذشته شروع شده و تا پایان سال بهره برداری می شود و جزو ذخایر مالی سازمان در سال های آینده قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه از بازار میدان میوه و تره بار اصفهان به هفت استان دیگر ماهی صادر می شود که می تواند به ۱۱ استان اطراف افزایش یابد، افزود: احداث سقف قسمت شرقی محوطه مرکزی برای آسایش کشاورزانی که در این مکان اقدام به فروش محصولات خود می کردند، هم در حال ساخت است.
*افتتاح سالن سرشاخه بازار گل و گیاه ارغوان در آینده نزدیک
مجیری بیان کرد: سالن سرشاخه بازار گل و گیاه ارغوان تا اوایل تیرماه افتتاح می شود که دارای شش هزار و ۴۰۰ مترمربع مساحت است.
وی افزود: همچنین سالن نهاده های کشاورزی با مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در بازار ارغوان در حال ساخت است که ماه آینده افتتاح می شود.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: سالن ماهیان زینتی هم به زودی کلنگ زنی می شود. همچنین از دیگر پروژه های سازمان توسعه بازار کوثر ۲ است که با توجه به مکاتبات ۹۰۰ متر فضای موجود به دو هزار مترمربع افزایش پیدا کرد.
وی افزود: بازار کوثر ۱۱ هم در پارک قلمستان نشست کرده بود که در حال بازسازی است.
مجیری گفت: اصلاح ساختار جمعه بازار بعثت با برداشتن حجم زیادی از نخاله ها انجام شده تا کرامت دست فروشان و مردم حفظ شود.
وی ادامه داد: سالن بدنسازی و مجموعه ورزشی در مجموعه ورزشی غدیر نیز آماده سازی شده است.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در مجموع در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸۱ میلیارد تومان پروژه از سوی این سازمان به بهره برداری می رسد.
*توسعه خدمات منطقه ای میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان
همچنین در این جلسه، فتح اله معین، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: بهتر است خدمات در شهر اصفهان به صورت منطقه ای باشد خصوصا واحد خشکبار بسیاری از استان های همجوار را پوشش دهد چراکه هیچ یک از استان های همجوار چنین مجموعه ای را ندارند.
وی افزود: این کار در اصفهان یک گام بزرگ در جهت توسعه اقتصادی و ایجاد کارآفرینی است؛ به هر شکل با تعامل با اصناف این حلقه با همکاری شهرداری تکمیل می شود تا اصفهان گام اصلی را در منطقه ای شدن خدمات بردارد.