تغییر رویکرد مدیریت شهری در تخصیص بودجه از شمال به جنوب شهر

شهرداران آنلاین/شهردار تهران، مهم‌ترین چالش ها و فرصت های منطقه ۲۲ و تغییر رویکرد مدیریت شهری را در دوره پنجم تشریح کرده و گفت امروز ۵۵ درصد اعتبارات به جنوب شهر اختصاص پیدا می کند. به گزارش خبرنگار شهر پیروز حناچی شهردار تهران در آئین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۲۲ ضمن […]

شهرداران آنلاین/شهردار تهران، مهم‌ترین چالش ها و فرصت های منطقه ۲۲ و تغییر رویکرد مدیریت شهری را در دوره پنجم تشریح کرده و گفت امروز ۵۵ درصد اعتبارات به جنوب شهر اختصاص پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار شهر پیروز حناچی شهردار تهران در آئین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۲۲ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: منطقه ۲۲ از جمله مناطقی است که دیرتر از مناطق دیگر شکل گرفته است، این منطقه این شانس را داشت که بر اساس برنامه و با نقشه از پیش تعیین شده شکل بگیرید زیرا سایر مناطق در ۲۰۰ سال و بخشی دیگر در ۴۰-۵۰ سال اخیر شکل گرفته است.

شهردار تهران افزود: این فرصت بود که تمام نیازهای تهران در منطقه ۲۲ شکل بگیرد و توسعه مسکونی می توانست آخرین نیاز منطقه باشد نه اولین نیاز و امروز بارگذاری سنگینی در منطقه شکل گرفته که خارج از طرح تفصیلی است.

او ادامه داد: طرح تفصیلی منطقه که به تصویب رسید نقشه راه آینده شد و همکاران اشاره کردند که میزان طرح های خدماتی در منطقه پایین است.

حناچی گفت: در بخش آب و فاضلاب نیز منطقه ۲۲ از برنامه ها عقب افتاده است که با تفاهم نامه انجام شده با دیگر نهاد ها امروز پیشرفت ۳۰ درصدی دارد و باید تاکید کنم توسعه فضای سبز و سرانه عمومی از برنامه های مهم شهرداری است و چیتگر، پردیسان، لویزان و عباس آباد ریه های شهر تهران هستند که همواره باید تمیز باشند.

او درباره نکات موجود در گزارش عملکرد ارائه شده در صحن شورا بیان کرد: دیروز در صحن شورای شهر تهران گزارش عملکرد ارائه شد که چند نکته در آن وجود داشت که برای ما نیز جالب بود که یکی از آنها این بود که تخصیص اعتبار در بخش شمال و جنوب شهر به توازن رسید و امروز می توان گفت ۴۵ تا ۵۵ درصد تخصیص منابع عکس شده است و امروز ۵۵ درصد منابع در جنوب شهر هزینه می شود.

شهردار تهران ادامه داد: افتتاح خطوط مترو در جنوب شهر از جمله اقدام هایی است که می توان به آن اشاره کرد  و احداث پارک های محلی در جنوب شهر رشد بیشتری داشته و تا پایان دوره، دیگر محله ای نیست که پارک محله ای نداشته باشد.

او درباره مدیریت شهری این دوره بیان کرد: گزارش های تهیه شده نشان می دهد در این دوره مدیریت شهری ما ۳۰ درصد شهر را ارزان‌تر اداره کردیم و راه اندازی مترو به شهرستان های اقماری از دیگر برنامه های دوره است و باید تاکید کنم این اقدام ها در مسیر خرد جمعی با شورای شهر تهران و استفاده از نیروهای داخلی مدیریت شهری است.

پیروز حناچی افزود: به جز یک نفر تمامی مدیران شهری از داخل مجموعه منصوب شدند و این افتخاری است زیرا ما دوره ای داشتیم که بازنشستگان نیروهای مسلح بیشترین مسئولیت را در شهرداری داشتند.

شهردار تهران ادامه داد: تلاش کردیم به شعارهایی که دادیم عمل کنیم و یکی از خروجی ها این بود که برای رسیدن به شهر پاک و بدون آلودگی، توسعه مترو و حمل و نقل عمومی را برنامه ریزی و اقدام کردیم.

او عنوان کرد: ۷۲ پروژه ای که امروز افتتاح شد با رویکرد محله محوری بود و در انتخاب آن ها نیز تلاش شد از ظرفیت شورایاری ها استفاده شود و ۵۰ درصد بودجه نیز به طرح های توسعه محلی اختصاص پیدا کرده است.

شهردار تهران افزود: از تلاش تمام همکارانم در منطقه ۲۲ تشکر می کنم که حتی با کسالت و عمل قلب باز نیز به جد برنامه مدیریت شهری را دنبال کردند.