تهران را ۴۰درصد نسبت به سال ۹۵ارزان تر اداره کردیم/ نقد منصفانه سرلوحه قرار گیرد

شهرداران آنلاین/شهردار تهران گفت: ما به قول هایمان عمل کردیم و ثابت کردیم می توان شهر را نفروخت اما آن را اداره کرد. می توان ارزش های شهر را حفظ کرد، اما آن را اداره کرد. می توان شهر را ارزان تر اداره کرد و ما به نسبت قیمت های سال ۹۵ شهر را ۴۰درصد […]

شهرداران آنلاین/شهردار تهران گفت: ما به قول هایمان عمل کردیم و ثابت کردیم می توان شهر را نفروخت اما آن را اداره کرد. می توان ارزش های شهر را حفظ کرد، اما آن را اداره کرد. می توان شهر را ارزان تر اداره کرد و ما به نسبت قیمت های سال ۹۵ شهر را ۴۰درصد ارزان تر اداره کردیم.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۹ – چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰- در جمع خبرنگاران حاضر شد.

در پاسخ به این سوال که پیروز حناچی فکر می کند تاریخ در مورد او چه قضاوتی خواهد کرد؟ شهردار تهران در پاسخ به این سوال تاکید کرد: مرحوم قیصر امین پور شعر معروفی دارد که می گوید: «گاهی چقدر زود دیر می شود!» زمان خیلی سریع گذشت و شرایط ما سخت ترین شرایط دوره معاصر بود. همزمانی تحریم های ظالمانه، شرایط کرونا و تعطیلات اقتصادی ناشی از این دو پدیده شرایط خاصی را در شهرداری تهران به وجود آورده بود. از سوی دیگر قول هایی به مردم داده بودیم که باید آن را اجرا می کردیم. ما به قول هایمان عمل کردیم و ثابت کردیم می توان شهر را نفروخت اما آن را اداره کرد. می توان ارزش های شهر را حفظ کرد، اما آن را اداره کرد. می توان شهر را ارزان تر اداره کرد و ما به نسبت قیمت های سال ۹۵ شهر را ۴۰درصد ارزان تر اداره کردیم.

سیاه پوش شدن شهر از عصر روز جمعه 

شهردار تهران درباره ماه محرم و سیاه پوش شدن شهر تهران اظهار کرد: معمولا از زمان شروع سیاه پوش کردن شهر تا زمانی که این موضوع نمود پیدا کند، ۵-۶ روز طول می کشد. سیاه پوش شدن شهر از عصر روز جمعه در برنامه ما بود چرا که نباید فضای شور و شعف را از دست بدهیم. چون ایام عید قربان، عید غدیر، فاصله بین این دو عید و ایام مباهله بود. بعضی از شهرداران زودتر شروع کرده بودند که اعلام کردیم از عصر روز جمعه آمادگی برای ماه محرم آغاز شود.

او با اشاره به این که پیروز حناچی فکر می کند تاریخ در مورد او چه قضاوتی خواهد کرد؟ تاکید کرد: معمولا باید زمان بگذرد تا تاریخ قضاوت کند و جایگاه این دوره در مقایسه با دوره های قبل و بعد مشخص شود.

شیرینی خدمت در حوزه مدیریت شهری

پیروز حناچی افزود: تلاش کردیم که شیوه متفاوتی در اداره شهر به نمایش بگذاریم و این ناشی از آرای مردم بود. میزان مشارکت مردم در پنجمین دوره مدیریت شهری رکورد شکنی بود و باید تاثیرات خودش را می گذاشت. به اعتقاد من در آینده این دوره را می توان با دوره های قبل و بعد مقایسه کرد. مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که پیروز حناچی برای چه موضوعی در شهرداری دلش تنگ می شود؟ گفت: تفاوت عرصه مدیریت شهری و شهرداری با دولت این است که آنچه اراده و برنامه ریزی می شود، خیلی زود به منصه ظهور گذاشته شده و زودتر از دولت و طرح های عمرانی به بهره برداری می رسد. این خدمت در حوزه مدیریت شهری را شیرین می کند.