توسعه و حفظ فضای سبز شهر سمنان سالانه ۶۳ میلیارد ریال هزینه دارد

شهردار سمنان گفت: شهرداری سالانه ۶۳ میلیارد ریال برای توسعه  و نگهداری فضای سبز شهر هزینه می‌کند. به گزارش ایرنا، سید علی مرتضی نژاد روز دوشنبه به رسانه ها گفت: فضای سبز شهری عامل آرامش شهروندان و عنصر اساسی زیبایی شهر است و علاوه بر آن در تقویت روحیه شهروندان  تاثیرگذار است، بنابراین لزوم نگهداری، […]

شهردار سمنان گفت: شهرداری سالانه ۶۳ میلیارد ریال برای توسعه  و نگهداری فضای سبز شهر هزینه می‌کند.

به گزارش ایرنا، سید علی مرتضی نژاد روز دوشنبه به رسانه ها گفت: فضای سبز شهری عامل آرامش شهروندان و عنصر اساسی زیبایی شهر است و علاوه بر آن در تقویت روحیه شهروندان  تاثیرگذار است، بنابراین لزوم نگهداری، زیباسازی و توسعه فضای سبز بیش از پیش احساس می شود.

مرتضی نژاد با بیان اینکه بر اساس ماده ۲ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مسئولیت آبیاری درختان در معابر و خیابان‌ها بر عهده شهرداری است گفت: آبیاری بیش از ۸۰  درصد فضای سبز شهری سمنان با سامانه آبیاری قطره ای است و شهرداری می کوشد با روش های مختلف، از آب مصرفی بیشتر بهره برداری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سطح شهر سمنان حدود ۳۲۰ هکتار و بیش از ۱۷۰ بوستان بزرگ و محلی وجود دارد، سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در سمنان را ۱۹ مترمربع عنوان و بیان کرد: سرانه فضای سبز عمومی با استاندارد کشوری فاصله چندانی ندارد.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد : توسعه و نگهداری فضای سبز سمنان با توجه به موقعیت کویری شهر از جمله دغدغه‌های مهم این نهاد است و شهر باید به‌گونه‌ای سبز باشد که آرامش روحی و جسمی شهروندان را موجب شود و همکاران سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سمنان در این راستا، از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

شهرداری سمنان ۴۳ طرح شهری در دهه فجر امسال با اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان افتتاح می‌کند.

منبع خبر