توقیف ۸۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین از قاچاقچیان در بندرعباس

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گفت: ۸۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۴۰ فروند قایق از قاچاقچیان ضبط و توقیف شد. به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین ،سرهنگ تیمور دولتیاری فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد،با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی کشفیات کالای قاچاق تجاری صنعتی و […]

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گفت: ۸۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۴۰ فروند قایق از قاچاقچیان ضبط و توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری بلدیه آنلاین ،سرهنگ تیمور دولتیاری فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد،با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی کشفیات کالای قاچاق تجاری صنعتی و فرهنگی، اظهار داشت: ۲هزار پرونده مربوط به کالای قاچاق تجاری،صنعتی و فرهنگی است که ارزش این کشفیات ۲۵۱ میلیارد تومان می باشد که نسبت به مدت شابه ۶ ماهه سال گذشته ، ۱۲ درصد افزایش کشفیات قاچاق در برخورد با قاچاقچیان داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس ،شهید سعید پناهی‌فر را کابوسی همیشگی برای مخلان امنیت دانست و بیان کرد:این شهید شیر مردی در عرصه تامین امنیت جامعه بودکه شاخصه‌های زیادی دارد که زبان از بیان آنها قاصر است. لذا همه ما هم‌قسم شدیم که هم بیشتر کار کنیم و هم وقت بگذاریم که شرمنده این شهید والا مقام نشویم.

دولتیاری به اجرای طرح «امنیت محله‌محور» در محلات اشاره کرد و گفت: این طرح موفقیت‌آمیز با استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های موجود در محله اعم از متنفذین، ریش‌سفیدان، امامان جمعه و جماعات، بسیج، کلانتری و پاسگاه درون و برون‌شهری و با مشارکت محلات، به منظور برخورد با سارقین، مالخران، اراذل و اوباش، جمع‌آوری افراد ولگرد، معتادان مجرم متجاهر، دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر و مشروبات الکلی و هنجارشکنان شهری و مخلان نظم اجرا شد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح امنیت محله محور موفقیت آمیز بوده است، افزود: در هر محله ای، کارهای متنوعی بصورت جهادی و نهادی و انقلابی، اطلاعات، کار فرهنگی، مقابله‌ای و رسانه‌ای انجام شده که رضایت‌بخش بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس با بیان اینکه طرح‌های رعدآسا در ۶ ماهه نخست سال جاری اجرا شده است، به تشریح عملکرد در مدت زمان یادشده پرداخت و گفت: ۱۳ درصد افزایش دستگیری سارقان و مالخران نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

دولتیاری همچنین گفت: در حوزه کشف سرقت‌های خشن در شهرستان بندرعباس نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، صد درصد افزایش داشتیم که بیانگر آن است که تلاش همکاران در طرح اجرای طرح امنیت محله‌محور، خروجی خوبی داشته است.

وی در ادامه از افزایش ۵۸ درصدی کشف سرقت‌ها خبر داد و گفت: فرمانده انتظامی استان هرمزگان اعلام کرده است که در این مورد باید کشفیات صد درصدی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس همچنین اضافه کرد: افزایش کشف صد درصدی سرقت‌های خشن، افزایش ۸ درصدی انواع مواد مخدر، کشف ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار لیتر سوخت قاچاق، افزایش ۳ درصدی کشف مشروبات الکلی دست‌ساز، افزایش ۶۴ درصدی مشروبات الکلی خارجی(در این راه، شهید تقدیم شد) از دیگر اقدامات انجام شده در ۶ ماهه نخست سال جاری است.

دولتیاری، افزایش ۲۷ درصدی کشف سلاح‌های جنگی، افزایش ۱۲ درصدی تجهیزات ماهواره‌ای و متعلقات، افزایش ۵۹ درصدی کشف انواع سیگارت قاچاق، افزایش ۳۷ درصدی دستگیری اتباع بیگانه را از دیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط پلیس شهر بندرعباس برشمرد.

وی ادامه داد: در زمینه جمع‌آوری معتادان مجرم متجاهر نیز ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، با جمع‌آوری این افراد و انتقال به کمپ‌های ترک اعتیاد، نه تنها آمار سرقت خرد کاهش می‌یابد بلکه نمای شهر از حضور آنان پاک و حقوق عامه شهر رعایت می‌شود. البته پیشنهاد این است که در درون کمپ‌ها از این افراد، در انجام کارها، بکارگیری شود و از همان جا، معیشت خانواده خود را تأمین کنند و سالم‌سازی نیز صورت گیرد که پیگیر این قضایا هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس به افزایش ۲۴ درصدی دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر در محلات اشاره کرد.