جمع‌آوری روزانه ۴۴ تن پسماند در منطقه ۵ شهر قم/افزایش تفکیک از مبدأ در سطح منطقه

شهرداران آنلاین/علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به فعالیت‌های صنعتی در سطح منطقه پنج اظهار داشت: بیش از چهار هکتار از وسعت این منطقه مربوط به صنایع کفش، چوب، سنگ و مصالح ساختمانی است که این جنبه صنعتی، بر اهمیت و لزوم توجه به این ظرفیت اقتصادی در سطح منطقه افزوده است. […]

شهرداران آنلاین/علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به فعالیت‌های صنعتی در سطح منطقه پنج اظهار داشت: بیش از چهار هکتار از وسعت این منطقه مربوط به صنایع کفش، چوب، سنگ و مصالح ساختمانی است که این جنبه صنعتی، بر اهمیت و لزوم توجه به این ظرفیت اقتصادی در سطح منطقه افزوده است.

وی با بیان اینکه در زمینه پسماند روزانه ۴۴ تن زباله مسکونی، صنعتی و ساختمانی در سطح منطقه جمع‌آوری می‌شود، ابراز کرد: با اقدامات فرهنگی در سال‌های گذشته، رشد تفکیک پسماند از مبدأ در سطح منطقه حدود ۹ برابر نسبت به سال ۹۴ افزایش‌یافته است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر فعالیت بیش از ۲۹ نفر در اکیپ‌های مختلف برای جمع‌آوری پسماند در سطح منطقه تصریح کرد: سالانه حدود ۱۷ میلیون تن زباله در سطح منطقه پنج جمع‌آوری می‌شود.

وی اهمیت توسعه ایستگاه‌های بازیافت و دریافت پسماند خشک را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: در سال‌های گذشته توسعه این ایستگاه‌ها به‌منظور افزایش مشارکت‌های مردمی در دستور مدیریت شهری بوده است، به‌نحوی‌که از یک ایستگاه در سال ۹۴ امروز به ۵ غرفه بازیافت رسیده است.

اقبالیان با اشاره به ساماندهی دوره‌گردها و زباله گردها ادامه داد: در گذشته در بحث دوره‌گردها تخلف زیاد بود و آلودگی صوتی زیادی ایجاد می‌کردند، اما امروز با کارت شناسایی و در ساعات معین اقدامات را انجام می‌دهند.