حیات جشنواره کودک باید در طول سال فعال باشد

شهردار اصفهان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را در شهر اصفهان مستقر خواهیم کرد، گفت: باید حیات جشنواره در طول سال فعال باشد و نتیجه آن را در یک هفته برگزاری جشنواره ببینیم.

حیات جشنواره کودک باید در طول سال فعال باشد

شهردار اصفهان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را در شهر اصفهان مستقر خواهیم کرد، گفت: باید حیات جشنواره در طول سال فعال باشد و نتیجه آن را در یک هفته برگزاری جشنواره ببینیم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین ‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره کودک باید از یک رخداد هفتگی به یک جریان مستمر تبدیل شود، اظهار کرد: جشنواره‌ ای که ۳۴ سال استمرار و امتداد داشته و جریان یافته است، استعداد برای جریان مستمر فعالیت‌هایش در طول سال را دارد.

وی ادامه داد: بسیار خرسندم که در نخستین مواجهه‌ای که با عموم مردم اصفهان دارم، از رهگذر جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌توانم به آنها عرض ادب و احترام کنم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را در شهر اصفهان مستقر خواهیم کرد، تصریح کرد: باید حیات جشنواره در طول سال فعال باشد و نتیجه آن را در یک هفته برگزاری جشنواره ببینیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان امانتی است که باید نسل به نسل و دست به دست به آیندگان سپرده شود، گفت: اصفهان همیشه شهر زندگی بوده و امیدوارم بتوانیم در آینده نیز آن را برای زندگی بهتر آماده کنیم.

قاسم‌زاده که با تعدادی از کودکان و نوجوانان اصفهان به جایگاه سخنرانی آمده بود، به حضور آن‌ها اشاره و تصریح کرد: تمایل دارم این زمان را بین خودم و این کودکان و نوجوانان به عنوان نسل آینده‌ای که چه بسا شهرداران آینده اصفهان هستند، تقسیم کرده و صحبت آنها را باهم بشنویم.

*جشنواره سی و چهارم عرضه محصولات سینمایی برای نسل آینده است

در ادامه، علیرضا تابش، ضمن تبریک روز جهانی کودک بیانیه این دوره از جشنواره را قرائت کرد:

«این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و المپیاد فیلم سازی نوجوانان را در روزهایی آغاز می‌کنیم که بهترین نام برای آن، دوران آغازها و پایان هاست، جشنواره امسال به یک روایت آخرین جشنواره قرن و به روایت دیگر، اولین جشنواره قرن جدید محسوب می‌شود. قرنی که در آن ایستاده ایم، سرشار از فرصت‌ها، تهدیدها و واقعیت‌های نوین برای کودکانی است که قرن پیش رو را برای کشور ما خواهند ساخت.

نسل آینده باید کشور را در دنیایی نو تعریف کند و از قدرت، فرهنگ، غرور و هویت ایران اسلامی پاسداری کند. این دوره از جشنواره را می‌توان عرضه محصولات سینمایی برای نسل آینده دانست. کشور ما و جهان این قرن نو را با بیماری همه گیر و سوگواری آغاز کرده اند.

بحران کرونا نخستین خاطره نسلی است که مخاطبان اصلی جشنواره هستند؛ اگرچه دوران پاندمی، دوران سختی بود اما دست کم این تصمیم را برای ما دارد که نسل آینده توانایی برخورد با مشکلات و ارزش کار گروهی را آموخته است. این نسل، نسلی متفاوت خواهد بود که به محصولات هنری جدید و متفاوتی را نیز نیاز خواهد داشت.

امید بر آنست که هنرمندان منطبق بر نیازهای نسل نو، آثار خود را طراحی و تولید کرده باشند. آنچه برعهده ما بود، طراحی نسل جدیدی از جشنواره بود که با توجه به امکانات فضای مجازی به جشنواره هویتی جدید ببخشیم تا در تمامی کشور دسترس پذیرتر باشد.

امید بر آنست که این جشنواره با قدرت در دوره‌های بعد ادامه داشته باشد و نام اصفهان بر تارک این جشنواره بدرخشد. در سال‌هایی که به عنوان دبیر در خدمت کودکان و نوجوانان بودم، جز پویایی، امید و توان دریافت دیگری از این نسل نداشتم و می دانم که آینده خلق شده توسط این نسل، جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.

امیدوارم زحمات خالصانه همکاران من در این جشنواره به مذاق کودکان و نوجوانان خوش آید. سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شرایطی برگزار می‌شود که ۵۱ هزار کودک ایرانی در غم از دست دادن عزیزانشان بر اثر کرونا سوگوارند و بی سرپرست شده اند. جامعه هنری ایران در برابر آینده این کودکان خود را مسئول می دانم و جشنواره امسال را با یاد کودک قهرمان، علی لندی افتتاح خواهیم کرد.»

گفتنی است، سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با شعار «سینما، سرزمین خیال» کار خود را آغاز کرد. این دوره از جشنواره به صورت مجازی و فیزیکی تا بیست و یکم این ماه (مهرماه) برگزار می شود.

کد محتوا ۴۰۵۴۲

برچسب ها