درصورت تامین منابع مالی، می‌توان خط ۲ مترو را پنج ساله تمام کرد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: طبق استاندارد جهانی اگر هزینه احداث هر کیلومتر مترو را ۵۰  میلیون دلار در نظر بگیریم، در صورت پرداخت خسارت آلودگی هوا به شهر اصفهان، می‌توان خط دو مترو را طی دو الی سه سال آینده تکمیل کرد.

درصورت تامین منابع مالی، می‌توان خط ۲ مترو را پنج ساله تمام کرد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: طبق استاندارد جهانی اگر هزینه احداث هر کیلومتر مترو را ۵۰  میلیون دلار در نظر بگیریم، در صورت پرداخت خسارت آلودگی هوا به شهر اصفهان، می‌توان خط دو مترو را طی دو الی سه سال آینده تکمیل کرد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سید محسن واعظی‌فر صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه در آئین ورود دستگاه حفار مکانیزه TBM مترو اصفهان به ایستگاه شهید خرازی، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد شهدا  اظهار کرد: خط دو متروی اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر از شهرک امام حسین(ع) در شمال خیابان زینبیه آغاز و با ۲۳ ایستگاه به سمت غرب اصفهان حرکت کرده و به میدان امام حسین(ع) خمینی‌شهر ختم می‌شود.

وی افزود: اجرای ۱۴ کیلومتر خط دو مترو با ۱۶ ایستگاه در دستور کار است که اکنون ۱۳ ایستگاه آن در حال اجرا است و ۳ ایستگاه دیگر نیز در شرف انعقاد قرارداد با پیمانکاران است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان عنوان کرد: با استفاده از دستگاه تی بی ام خط یک، حفاری خط دو مترو را از شمال آغاز کردیم و تاکنون ۴۸ کیلومتر حفاری شده و به ایستگاه لاله رسیده است.

واعظی‌فر خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز حفاری تی بی ام غربی آغاز شده و ظرف چند ماه آینده به ایستگاه شاهد می‌رسد.

وی ادامه داد: از طرف غرب نیز حفاری از ایستگاه شهید حجازی آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی در ایستگاه ابن‌سینا هر سه دستگاه‌های تی بی ام به هم رسیده و خروج پیدا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه در خصوص اهمیت مترو سخن زیاد گفته‌ شده است، خاطرنشان کرد: در برنامه بودجه، مدت زمان اجرای خط دو قطار شهری هفت‌ساله دیده ‌شده، این در حالی است که طبق آخرین آمار حدود ۱۷٫۵ درصد پیشرفت داشته است.

واعظی فر اظهار کرد: در سال ۲۰۲۱ بانک جهانی میزان خسارت آلودگی هوا به شهر تهران را دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار اعلام کرده است که چنانچه بخواهیم این میزان را با جمعیت اصفهان محاسبه کنیم، تقریبا ۵۰۰ میلیون دلار خسارت بابت آلودگی هوا باید به شهر اصفهان پرداخت شود.

وی ادامه داد: طبق استاندارد جهانی اگر هزینه احداث هر کیلومتر مترو را ۵۰  میلیون دلار در نظر بگیریم، بر اساس میزان خسارت آلودگی هوا، می‌توان خط دو متروی اصفهان را طی دو الی سه سال آینده تکمیل کرد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تاکید کرد: خسارت ناشی از آلودگی هوا، اهمیت مترو را بیش‌ازپیش مشخص می‌کند، چراکه آلودگی هوا هزینه‌های پنهان زیادی را بر دوش دولت‌ها و مدیریت شهری در عرصه سلامتی و پزشکی، اجتماعی و… قرار می‌دهد.

واعظی‌فر متذکر شد: سازمان قطار شهری اصفهان این توان را دارد که در صورت همت دولتمردان و مدیریت شهری در تأمین منابع مالی لازم، خط دو متروی اصفهان را ظرف چهار الی پنج سال آینده تکمیل کند

کد محتوا ۴۴۲۳۸

برچسب ها