درِ بسته تاکسی ها به روی شیرازی‌ها/ دربست درخدمتیم!

شهرداران آنلاین/خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: در یک صد و هشتاد و ششمین جلسه شورای پنجم اسلامی شهر شیراز، اعضای شورا در قالب یک طرح یک فرویتی شهرداری شیراز نسبت به افزایش قیمت نرخ تاکسی و اتوبوس شهری اقدام کردند که این طرح مورد تصویب قرار گرفت. بر اساس این مصوبه نرخ کرایه هم در تاکسی‌ها […]

شهرداران آنلاین/خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: در یک صد و هشتاد و ششمین جلسه شورای پنجم اسلامی شهر شیراز، اعضای شورا در قالب یک طرح یک فرویتی شهرداری شیراز نسبت به افزایش قیمت نرخ تاکسی و اتوبوس شهری اقدام کردند که این طرح مورد تصویب قرار گرفت.

بر اساس این مصوبه نرخ کرایه هم در تاکسی‌ها و هم در اتوبوس‌های درون شهری ١۵ درصد افزایش یافت اما با این حال هنوز هم هستند افرادی که از این نرخ نامه گلایه دارند.

نرخ ورودی کرایه تاکسی دو هزار تومان است و برای هر کورس اضافه مسافر باید یک هزار و ۵٠٠ تومان علاوه بر دو هزار تومان اولیه پرداخت کند.

در طرح اولیه شهرداری بیان شده بود که نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مینی بوس شهری ۴۵ درصد افزایش یابد! اما این طرح مورد قبول قرار نگرفت و تنها ١۵ درصد نرخ کرایه افزایش پیدا کرد.

استفاده تاکسی‌ها از امکانات اما سرویس دهی در حد صفر

اما افزایش کرایه‌های تاکسی گردشی در شیراز نیز نتوانست توقعات اکثر رانندگان تاکسی در شیراز را تأمین کنند و برخی از رانندگان همچنان در خطوط ویژه نیز به دنبال مسافرین دربستی هستند و حاضر نیستند مسافرین مسیر مستقیم را سوار کنند.

یکی از مسیرهایی که همواره باعث گلایه شدید مسافرین از رانندگان تاکسی است خط مستقیم چهار راه مشیر تا قصردشت است که در ساعات بعد از ظهر به بعد اکثر رانندگان حاضر نیستند مسافرین میدان قصردشت را سوار کنند و بهانه آنها نیز شلوغ بودن مسیر است در حالی که همین مسیر را با پیشنهاد دربستی پذیرش خواهند کرد.

مسیرهای دیگر نیز وضعیت چندان بهتر از مسیر مذکور ندارد و برخی از رانندگان مسافر دربستی را به سایر مسافران ترجیح می‌دهند.

از طرفی مردم نیز صحبت‌هایی دارند که چرا در حالی که تاکسی‌ها گازسوز هستند و به آنها سهمیه بنزین بیشتر می‌دهند یا اکنون که تعرفه‌های کرایه افزایش یافته اما آنها بازهم سرویس دهی را به نحو مناسب انجام نمی‌دهند