«رأفت» و «صلابت» توأمان در سیمای «شهید رمضانی» متجلی است

شهرداران آنلاین/برگزیده جشنواره بین المللی ارسیکا که در دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی «سردیس سرداران دارالمومنین کاشان» حاضر است، سیما و خاطرات نقل شده از سردار شهید رمضانی را دربردارنده دو خصوصیت مهربانی و سلحشوری می‌داند. مجسمه‌ساز زاده تربت حیدریه اکنون ساکن تبریز است.با وجود آنکه هنوز ۳۸ سالش تمام نشده، حضور، مسئولیت‌ها و افتخارات متعددی […]

شهرداران آنلاین/برگزیده جشنواره بین المللی ارسیکا که در دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی «سردیس سرداران دارالمومنین کاشان» حاضر است، سیما و خاطرات نقل شده از سردار شهید رمضانی را دربردارنده دو خصوصیت مهربانی و سلحشوری می‌داند.

مجسمه‌ساز زاده تربت حیدریه اکنون ساکن تبریز است.با وجود آنکه هنوز ۳۸ سالش تمام نشده، حضور، مسئولیت‌ها و افتخارات متعددی را در کارنامه‌ای حرفه‌ای خود می‌بیند. دبیر هنری اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشهد، دبیر فنی اولین سمپوزیوم ملی ماکو، و داوری رویداد های متفاوت هنری و مجسمه سازی در کنار دریافت مقام اول جشنواره بین المللی ارسیکا و شرکت در دومین سمپوزیوم ملی پرتره مفاخر ویژه هنرمندان تهران، سمپوزیوم پرتره شعرای آیینی تبریز، سمپوزیوم ملی مجسمه سازی ماکو، سمپوزیوم پرتره مشاهیر جلفا، سمپوریوم ملی مجسمه های شنی بافق و حضور در ورکشاپ های مختلف مجسمه‌سازی بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری این هنرمند است.

«حسین دوپیکر» که در دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی«سردیس سرداران دارالمومنین کاشان» حاضر است، برگزاری این رویداد ملی را اتفاق خوبی می‌نامد و می‌گوید: مسئولان شهرداری کاشان تدبیری اندیشیدند که سمپوزیوم با وجود محدودیت‌های بهداشتی برگزار شده و با این اقدام روند اجرای برنامه‌های فرهنگی در این شرایط حفظ گردد.

این هنرمند برجسته حوزه هنرهای تجسمی، با اشاره به برگزاری دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی به میزبانی کاشان به صورت غیرحضوری بیان کرد: مزیت این شیوه که هنرمند در کارگاه خود به خلق اثر می‌‌پردازد آن است که مجسمه‌ساز با تمرکز بالای ناشی از پدیدآمدن یک خلوت کارش را انجام می‌دهد.

دوپیکر در عین حال به چالش این شیوه نیز اشاره و اذعان می‌کند: در هر زمینه‌ هنری، وجود مخاطب و تأثیرپذیری از او یک اصل است به ویژه در مجسمه‌سازی که این تعامل و ارتباط توأمان می‌تواند انگیزه و کیفیت کار هنرمند را ارتقا بخشد.

دانش آموخته دانشگاه هنر تبریز، شناخت روحیات سوژه را در اثر تجسم‌یافته بسیار مهم قلمداد و تأکید می‌کند: امروزه هر اثری که در حوزه تجسمی با ارزش و ماندگار است حتما هنرمند با آگاهی، پژوهش و مطالعه آن کار را دنبال کرده است و به شخصه برای من مطالعه و پژوهش بسیار عنصر اساسی است.

دوپیکر که این روزها مشغول تکمیل سردیس شهید علیرضا رمضانی است، دریافت خود از این شهید والامقام را مهربانی و شجاعت و صلابت توأمان عنوان و تصریح می‌کند: سعی من این بوده که علاوه بر درنظر گرفتن شاخصه‌هایی برای انتقال رأفت این شهید جوان، با سینه ستبر و چرخش صورت صلابت نهفته در سیمای ایشان را منتقل کنم.