روزانه هفت میلیون و ۳۷۶ هزار مترمربع از معابر شهری اراک پاکسازی می‌شود

شهرداران آنلاین/به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری اراک، مهدی فدوی افزود: رفت و روب معابر اراک به صورت شبانه‌روزی درحال انجام است که بیش از شش میلیون و ۹۸۵ هزار متر مربع به صورت دستی و حدود ۳۹۱ هزار مترمربع به صورت مکانیزه نظافت و پاکسازی می‌شود. وی بیان کرد: به طور میانگین روزانه حدود […]

شهرداران آنلاین/به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری اراک، مهدی فدوی افزود: رفت و روب معابر اراک به صورت شبانه‌روزی درحال انجام است که بیش از شش میلیون و ۹۸۵ هزار متر مربع به صورت دستی و حدود ۳۹۱ هزار مترمربع به صورت مکانیزه نظافت و پاکسازی می‌شود.

وی بیان کرد: به طور میانگین روزانه حدود ۱۱۸ کیلوگرم زباله در اراک جمع آوری می‌شود و شستشوی دستی و مکانیزه بلوارهای سطح شهر به صورت ماهانه بیش از ۸۰۷ هزار متر است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: هر ۲ هفته یک بار، سه هزار و ۱۸۲ عدد از مخازن جمع‌آوری زباله‌ها شست و شو می‌شود و تلاش شده تا با رفع برخی کمبودها این آمار در ماه‌های آتی افزایش یابد تا حداکثر رضایت شهروندی حاصل شود.

فدوی عنوان کرد: راه‌اندازی مجدد کارخانه پردازش و جداسازی پسماند تر از خشک، حفر یک حلقه چاه و پیگیری برای اخذ پروانه بهره‌برداری از آن، ایجاد مسیر انحرافی برای سیلاب‌های فصلی، تعمیر باسکول محل دفن پسماند، استقرار سیستم دوربین مدار بسته و ایجاد روشنایی، بهسازی پناهگاه حیوانات و پیگیری در راستای افزایش همکاری با سرمایه‌گذاران به منظور انجام فرآیند بازیافت در محل دفن پسماند از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماندهای شهری اراک است.

وی گفت: سازمان مدیریت پسماند به منظور بی خطرسازی و دفع زباله‌های بیمارستانی حداکثر همکاری را با جامعه پزشکی دارد، به طوری که در حال حاضر متوسط روزانه زباله‌های بیمارستانی بی‌خطر شده به ۳ هزار کیلوگرم و متوسط روزانه زباله‌های مطب‌های سطح شهر به ۸۰۰ کیلوگرم رسیده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با وجود مشکلات موجود همکاری قابل توجهی در جمع‌آوری و دفن زباله‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌های کوچک دارد.

فدوی عنوان کرد: کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان یکی دیگر از وظایف سازمان مدیریت پسماند است که در این خصوص، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب توسط ۲ تیم زنده‌گیری می‌شود که با انتقال این سگ‌ها به پناهگاه حیوانات، عملیات عقیم‌سازی، واکسیناسیون، نگهداری‌ آن‌ها انجام می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: هم‌اکنون به طور میانگین ماهانه حدود ۱۳۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع آوری می‌شود که از مجموع سگ‌های جمع‌آوری شده سال جاری تاکنون، ۸۴ قلاده عقیم سازی شده و ۵۰ قلاده نیز برای نگهداری به شهروندان واگذار شده است.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۸۰ هزار نفر ساکن هستند.