رییس سازمان مدیریت بحران تهران خبر داد تفاهم‌ شهرداری تهران و نظام روانشناسی برای بازتوانی جسمی و روانی پس از کرونا

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به پویش “تهران دوباره جان می‌گیرد” شهرداری، گفت: طی این پویش توانستیم مجموعا به ۲۴ هزار معتاد متجاهر، اتباع غیر مجاز، کودکان کار، افراد کارتن خواب و… ۲ دُز واکسن کووید ۱۹ تزریق کنیم. علی نصیری در دومین روز از نخستین همایش ملی “آسیب شناسی […]

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به پویش “تهران دوباره جان می‌گیرد” شهرداری، گفت: طی این پویش توانستیم مجموعا به ۲۴ هزار معتاد متجاهر، اتباع غیر مجاز، کودکان کار، افراد کارتن خواب و… ۲ دُز واکسن کووید ۱۹ تزریق کنیم.

علی نصیری در دومین روز از نخستین همایش ملی “آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی_ اجتماعی”، با اشاره به پویش “تهران دوباره جان می‌گیرد”، اظهار کرد: طی این پویش ۱۰ ون که فعالیت آن ترکیبی از مددکاری اجتماعی و تیم “واکسیناتور” بود را برای معتادان متجاهر، اتباع غیر مجاز، کودکان کار، افراد کارتن خواب و… اعزام کردیم که از این طریق توانستیم به ۲۴ هزار نفر ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه این تیم برای تزریق واکسن، به ۲۲۰ پاتوق معتادان اعزام و توانست ۲ دُز واکسن به این افراد تزریق کند، افزود: این هماهنگی انجام شد و این افراد بدون ثبت کد ملی، واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند و در صدد تزریق دُز سوم به این افراد هستیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه موفق شدیم در این دوره با استفاده از ظرفیت خانه های سلامت و روانشناسان و با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور کارهای خوبی جهت جلب مشارکت در سطح محلات انجام دهیم، افزود: در دوران پاندمی کرونا، ۱۴ “شهر واکسن ثابت”، ۴ مرکز خودرویی، ۱۰ ون  و ۲۲ اتوبوس زندگی به خدمات خود اضافه کردیم و خدمات مداخلات روانی را در ۲۲۰ مسجد برپا کردیم.

نصیری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه آیتم ششم سامانه ۱۳۷ به واکسیناسیون افراد توان یاب در منزل اختصاص دارد، توضیح داد: افراد توان یاب می‌توانند برای واکسیناسیون در منزل با این سامانه تماس گرفته و پس از ۲ روز تیم واکسیناسیون درب منزل افراد اعزام و واکسیناسیون آنها انجام می‌شود. بیش از ۱۲ هزار نفر تا کنون از این سرویس استفاده کرده‌اند.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال عقد تفاهم نامه با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هستیم تا بحث بازتوانی جسمی، روانی و اجتماعی پس از بحران کرونا را پیش ببریم.

منبع خبر