زاکانی در چهارمین جلسه ستاد اربعین شهرداری تهران: اقدامات ما در مقابل خدمات عراقی‌ها قطره‌ای از دریاست

چهارمین جلسه ستاد اربعین شهرداری تهران به ریاست علیرضا زاکانی شهردار پایتخت – چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ در محل ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری برگزار شد. شهردار تهران نیز در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم با افزایش خدمات در اربعین، بتوانیم با اثرگذاری و تسهیل‌گری در موضوع گوشه ای از بار این مراسم […]

چهارمین جلسه ستاد اربعین شهرداری تهران به ریاست علیرضا زاکانی شهردار پایتخت – چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ در محل ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری برگزار شد. شهردار تهران نیز در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم با افزایش خدمات در اربعین، بتوانیم با اثرگذاری و تسهیل‌گری در موضوع گوشه ای از بار این مراسم را برداریم.

زاکانی با بیان اینکه باید مانند مردم عراق، خدمت رسانی را فارغ از ملیت زائران انجام دهیم، تصریح کرد: همه اقدامات ما در اربعین بخش کوچکی از کار است که در مقابل اهتمام ملت عراق برای خدمت رسانی به زوار قطره ای از دریا است.

وی تاکید کرد: توجه به فرهنگی که در بین مردم عراق برای تلاش یکساله شان جهت خدمت شایسته تر به زوار روز اربعین وجود دارد، باعث رشد و تعالی ما می شود.

در بخش دیگری از این جلسه، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری گزارشی کوتاه از رویکردها در حوزه های خدمات شهری و حمل و نقل برای مراسم پیاده روی اربعین ارائه کرد.

همچنین شناسایی نقاط حادثه خیز و ایمن سازی ترافیکی مسیر اربعین، نصب تابلوهای راهنمای مسیر، اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان رانندگان، برنامه های قرارگاه زینبیون در کربلا، قرارگاه نجف و قرارگاه های مرزی، خدمات درمانی و پزشکی برای مسیر پیاده روی، جمع‌آوری زباله و احداث سرویس های بهداشتی از دیگر موارد مطروحه توسط اعضای ستاد اربعین بود.

 در این جلسه همچنین گزارشی هم از چگونگی خدمات رسانی و برنامه ریزی لازم برای برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران ارائه شد.

منبع خبر