ساماندهی بازار رنگرزها برای اتصال به شبکه های بازار بزرگ اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی بازار رنگرزها از شبکه های متصل به بازار بزرگ آغاز شده است، گفت: محدوده بازار رنگرزها شامل بازارچه نوشرقی، بازار نجارها و خود بازار رنگرزها را شامل و به حمام شاهزاده ها منتهی می شود.  

ساماندهی بازار رنگرزها برای اتصال به شبکه های بازار بزرگ اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی بازار رنگرزها از شبکه های متصل به بازار بزرگ آغاز شده است، گفت: محدوده بازار رنگرزها شامل بازارچه نوشرقی، بازار نجارها و خود بازار رنگرزها را شامل و به حمام شاهزاده ها منتهی می شود.  

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین کارگر با اشاره به اهمیت دولتخانه صفوی، اظهار کرد: دوران صفویه را می توان اوج شکل گیری شکوه و عظمت اصفهان دانست که این عظمت را می توان در مجموعه بی نظیر میدان نقش جهان شاهد بود، علاوه بر آن کاخ ها و باغ های باعظمت با معماری زیبا تا دامنه کوه صفه ادامه داشت که متاسفانه اکنون اثری از آن باقی نمانده است.

وی ادامه داد: این بناها شکوه، عظمت، اقتدار و قدرت صفوی را دوچندان می کرد که جهانگردان معروف جهان را به شگفتی وا می داشت، اکنون آثار باقی مانده آن دوران در منطقه مرکزی شهر یعنی منطقه سه شهرداری اصفهان به چشم می خورد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: ابنیه های موجود در دولتخانه صفوی صرفا ساختمان و بنا نیست بلکه فرهنگ و تمدن آن دوران در آن نهفته است که باید با مرمت و احیاء آن، برای آیندگان پاس نگاهداشته شود.

وی تصریح کرد: از دهه های گذشته ساماندهی میدان نقش جهان و بازارهای اطراف آن مورد توجه شهرداری اصفهان قرار گرفت و ساماندهی آن به همراه آزادسازی های اطراف ابنیه های تاریخی به منظور کاهش رطوبت حاصل از تاسیسات و ساختمان های شهری در دستور کار این منطقه قرار گرفت و اجرایی شد.  

کارگر با اشاره به مرمت میدان نقش جهان و بازارهای اطراف آن گفت: از سال های اخیر که مسیر تردد خودروها از میدان نقش جهان حذف شد آسفالت برداری، نوسازی تاسیسات شهری و سنگفرش میدان و خیابان های منتهی به آن انجام شد؛ همچنین بازارهای اطراف این میدان نیز زیرسازی و سنگفرش و در اکثر مکان ها دیواره ها و سقف های معیوب مرمت و ساماندهی شد.

وی افزود: مرمت و احیاء آبراهه ها و مسیرهای منتهی به تنها باغ شاهی صفوی یا بهتر بگوئیم باغ هشت بهشت نیز توسط منطقه سه اجرا شد؛ همچنین با حذف ترافیک از چهارباغ عباسی و پیاده راه شدن این محور، ساماندهی چهارباغ عباسی شامل پیاده روها، پیاده راه و محور میانی با احداث آبراهه میانی و شش حوض، ساماندهی ضلع شرقی و حوض میانی میدان امام حسین (ع) توسط این منطقه انجام شد و در سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت.

*ساماندهی تمام بازارهای منتهی به حمام شاهزاده ها

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به سایر اقدامات در مسیر دولتخانه صفوی اظهار کرد: طرح ساماندهی بازار اصفهان حدفاصل میدان امام علی (ع) تا میدان امام (ره) نیز در سال گذشته توسط منطقه سه کلید خورد، همچنین سنگفرش کف بازار، مرمت دیواره ها و سقف بازار با هزینه ای بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال در سال جاری به پایان رسید و بلافاصله طرح ساماندهی بازار رنگرزها از شبکه های متصل به بازار بزرگ در برنامه عمرانی این منطقه قرار گرفت.

وی ادامه داد: محدوده بازار رنگرزها شامل بازارچه نوشرقی، بازار نجارها و خود بازار رنگرزها را شامل و از طرفی این بازارها به حمام شاهزاده ها که توسط منطقه سه مرمت و بازسازی شده است، منتهی می شود. محدوده بازار مساحتی حدود هشت هزار مترمربعی دارد، برای این کار عملیات آسفالت برداری، زیرسازی و سنگفرش این بازار، همچنین مرمت دیواره ها و سقف با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در دستورکار منطقه سه قرار گرفته و بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

* ساماندهی ۴۰۰ متر باقیمانده از پیاده راه خیابان سپاه

کارگر به ساماندهی خیابان سپاه اشاره کرد و افزود: خیابان سپه تنها حلقه اتصال به جا مانده از پیاده راه دولتخانه صفوی از سمت چهارباغ عباسی، میدان امام حسین (ع) به سمت میدان امام (ره) است که ابتدا پیاده روهای ضلع شمالی و جنوبی این خیابان ساماندهی شد و عملیات آسفالت برداری این خیابان نیز در ماه گذشته به منظور اجرای عملیات سنگفرش انجام شده است.

وی گفت: عملیات ساماندهی ۴۰۰ متر باقیمانده از پیاده راه خیابان سپاه با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

 

کد محتوا ۴۰۸۷۴

برچسب ها