سه طرح عمرانی – ترافیکی در مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ شهر اصفهان افتتاح شد
در ادامه افتتاحیه های شهری اصفهان، سه طرح عمرانی – ترافیکی از جمله تقاطع غیر همسطح قهجاورستان در مرز مشترک منطقه ۱۰ و ۱۵، ضلع غربی خیابان مقداد در منطقه ۱۵ و خیابان بی بی مریم (۳۶ متری سودان) در منطقه ۱۴ شهر اصفهان بهره برداری و کلنگ توسعه ورزشگاه امام خمینی (ره) در منطقه ۱۴ به زمین زده شد.
در ادامه افتتاحیه های شهری اصفهان، سه طرح عمرانی – ترافیکی از جمله تقاطع غیر همسطح قهجاورستان در مرز مشترک منطقه ۱۰ و ۱۵، ضلع غربی خیابان مقداد در منطقه ۱۵ و خیابان بی بی مریم (۳۶ متری سودان) در منطقه ۱۴ شهر اصفهان بهره برداری و کلنگ توسعه ورزشگاه امام خمینی (ره) در منطقه ۱۴ به زمین زده شد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در ادامه سلسله افتتاحیه های شهرداری اصفهان، سه طرح عمرانی افتتاح و یک طرح عمرانی کلنگ زنی شد.
شهردار اصفهان با حضور در منطقه ۱۴ شهر اصفهان خیابان بی بی مریم (۳۶ متری سودان) را با افتتاح رسمی در اختیار شهروندان قرار داد و با حضور در ورزشگاه امام خمینی (ره)، طرح توسعه این ورزشگاه را آغاز کرد.
همچنین ضلع غربی خیابان مقداد در منطقه ۱۵ به طول سه هزار و ۸۰۰ متر امروز به بهره برداری رسید.
تقاطع غیر همسطح قهجاورستان در کیلومتر ۴ تا ۷ مسیر رینگ چهارم به صورت زیرگذر از شرق به غرب احداث شده است. مساحت کل پروژه ۷۰ هزار مترمربع است که با هزینهای بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان احداث شده است.
تقاطع غیر همسطح قهجاورستان در مرز مشترک مناطق ۱۰ و ۱۵ شهرداری اصفهان قرار دارد.
قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در مراسم بهره برداری از خیابان بی بی مریم، با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر روزانه چندین افتتاحیه برگزار شد، اظهار کرد: برای من باور نکردنی بود که این خیابان سریع ساخته شود که از دو نفر بابت اجرای این پروژه تشکر می کنم؛ یکی آقای شمسی شهردار سابق منطقه و یکی آقای حقانی که گره های باقی مانده را باز کرد و کار را با سرعت به جلو بردند.
وی با قدردانی از تلاش های معاون عمرانی و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری برای به بهره برداری رسیدن این خیابان ادامه داد: خوشحالیم که از اتوبان اردستانی به راحتی اتصال به اتوبان شهید آقابابایی برقرار شد و دیگر مانعی بر سر راه نیست.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در این دوره حدود ۴۰ بار به منطقه ۱۴ آمدیم و هر بار شاهد یک اتفاق خوبی بودیم؛ گزارشاتی در خصوص مشکلات مردم پخش می شود که خارج از محدوده خدماتی شهرداری است و ارتباطی به شهرداری ندارد؛ مردم شهادت می دهند مدیران ما با علاقه و عشق و با نیت کمک به مناطق کمتربرخوردار، تلاش خوبی کردند.
وی افزود: امیدواریم اتفاقات بزرگی مثل ساخت پل آفتاب، قطار شهری و رینگ چهارم، بتواند تداوم داشته باشد تا روز به روز شاهد کاهش بخش کمی از مشکلات باشیم چراکه ریشه مشکلات مردم در اقتصاد است و اگر شرایط کرونایی و تورم حاکم نبود با این همه کار خیلی اتفاقات بهتری رخ می داد.
نوروزی اظهار کرد: هر بار که ما به منطقه ۱۴ آمدیم روی خوش مردم این منطقه ما را تشویق کرد و بیشتر علاقمند به کمک شدیم و اگر در این مدت عیبی بوده است از مردم عذرخواهی می کنم.
*اتصال خیابان اردستانی به میدان جوان با ساخت خیابان بی بی مریم
در ادامه، بهزاد حقانی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه، خیابان بی بی مریم به طول یک هزار و ۲۶۰ متر و عرض ۳۶ متر مربع در شرق منطقه ۱۴ اصفهان با هزینهای بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال ساخته شد، اظهار کرد: وقتی از میدان لاله به سمت خیابان عاشق اصفهانی حرکت میکنیم خیابانهای زیادی در قسمت راست از جمله خیابانهای سودان، عمان سامانی، هشت متری لاله، ۱۶ متری طالقانی مشاهده میشود که همه آنها در انتها بن بست بوده و به صحرای سودان میرسیدند که بازگشایی این خیابان انتهای تمام خیابانها را آزادسازی و ترافیک خیابان لاله را کاهش میدهد چرا که در موازات خیابان لاله احداث شده است.
وی ادامه داد: خیابان بی بی مریم در واقع خیابان اردستانی را به میدان جوان متصل میکند که برای آزادسازی آن ۸۰ میلیارد تومان و برای اجرای این خیابان ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با احداث خیابان بی بی مریم شاهد ساخت و ساز خانه های ریزدانه ۴۰ متری و ۵۰ متری در محله های سودان و عمان سامانی نخواهیم بود. همچنین محله های قدیمی همچون عمان سامانی و سودان دیگر مشکلات ترافیکی نخواهند داشت و از بن بست خارج می شود.
*راه رسیدن به فرودگاه اصفهان برای مردم قهجاورستان کوتاه و ایمن تر شد
در ادامه، افتتاحیه های شهرداری، شهردار اصفهان در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح قهجاورستان با اشاره به اینکه اگر در روزهای آینده هم امور اداره شهر اصفهان در دست ما بود، افتتاحیه های بیشتری برگزار می شد، اظهار کرد: پل قهجاورستان در ادامه پل آفتاب و مرز مشترک منطقه ۱۰ و ۱۵ قرار دارد و از شهرداران این دو منطقه که برای اجرای این مسیر پرمشقت زحمات زیادی کشیدند، تشکر می کنم.
وی ادامه داد: نیم رخ شرقی تکمیل تر شده است و با ساخت دسترسی های بیشتر بعد از پل آفتاب این مسیر هروز کامل تر می شود.
نوروزی، افزود: امیدواریم هرچه زودتر آسفالت پل قهجاورستان هم اجرا شود.
وی بیان کرد: این طرح که با اعتبار ۱۴۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است، سبب می شود راه رسیدن به فرودگاه اصفهان برای مردم قهجاورستان کوتاه تر و ایمن تر شود.
شهردار اصفهان لشگر عمرانی شهر را از شرق شهر به سمت غرب برای آبادانی منتقل کردیم تا رینگ چهارم در رینگ غربی هم ساخته شود، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری حرکت های عمرانی زیادی به یادگار مانده است و عکاسان و خبرنگاران هم در این مسیر همراه ما بودند که این حرکت بر اوراق زرین شهر و صفحات تاریخ نوشته خواهد شد و از نتیجه تلاش آنها، در گوشه ای از این صفحات نام ما نیز می ماند و بعدا قضاوت و مقایسه می شود.
تقاطع غیر همسطح قهجاورستان که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت بروی پل قهجاورستان در کیلومتر چهار تا هفت مسیر رینگ چهارم در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به صورت زیرگذر از شرق به غرب واقع شده است.
*خیابان مقداد در اختیار شهروندان منطقه ۱۵ قرار گرفت
در ادامه، قدرت اله نوروزی با حضور در بخش دیگری از منطقه ۱۵، ضلع غربی خیابان مقداد را در کنار سایر طرح های خدماتی – عمرانی منطقه مانند نیروگاه خورشیدی و بازگشایی ورودی پارکینگ جنب ساختمان اداری منطقه ۱۵ شهرداری افتتاح کرد و افزود: طول خیابان مقداد سه هزار و ۸۰۰ متر است که با ساخت آن آبادانی بیشتری با تلاش شهردار منطقه در خوراسگان رقم خورد.
وی ادامه داد: این خیابان نتیجه زحمات سازمان و معاونت عمران شهرداری و نیز منطقه ۱۵ شهر اصفهان است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در روز آخر کاری خود، افتتاحیه ها را از منطقه ۱۴ آغاز و بعد به منطقه ۱۰ و در نهایت ۱۵ رسیدیم، اظهار کرد: این مسیر ادامه دارد و طرح های متعدد دیگری در منطقه ۳، خیابان چهارباغ عباسی و منطقه هشت افتتاح می شود.
وی از کلنگ زنی تئاتر شهر خبر داد و گفت: در منطقه هشت هم شاهد افتتاح ایستگاه آتش نشانی و بوستان خواهیم بود.
گفتنی است، عملیات ساخت خیابان مقداد از خرداد سال گذشته با هزینه ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز شده است، خیابان مقداد دوم از شمال به میدان اندوان و از جنوب به میدان سلمان متصل میشود و در واقع یکی از مسیرهای کمکی رینگ چهارم است. حجم عملیات زیرسازی این پروژه ۲۷ هزار مترمکعب، حجم بتنریزی ۴۵۰۰ مترمکعب، میزان آسفالت ۳۲۰۰ تن در سطح ۳۲ هزار مترمربع بوده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰