سیستم توزین هوشمند ناوگان بار در گردنه زینل اصفهان

 

   سیستم توزین هوشمند ناوگان بار در گردنه زینل اصفهان

 

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان از نصب سیستم توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در گردنه زینل اصفهان برای شناسایی اضافه بار خودروهای حمل بار خبر داد و گفت: این اقدام از فرسایش زیرساخت های شهری و افزایش آلودگی هوا و افزایش ترافیک ناشی از حمل اضافه بار در شهر جلوگیری می کند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجید طهماسبی با اشاره به اینکه در سال های اخیر هوشمندسازی ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل بار در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت، اظهار کرد: یکی از مهمترین مولفه ها در این حوزه، کنترل وزن خودرو و اضافه بار است که می تواند به زیرساخت های شهری آسیب زده، ترافیک و آلودگی هوا را تشدید کرده و از عمر ناوگان بکاهد.  

وی ادامه داد: شناسایی این مولفه با استفاده از سیستم های توزین هوشمند ناوگان در حال حرکت (WIM) انجام می شود؛ البته برای این منظور روش سنتی توزین از باسکول هم وجود دارد اما استفاده از سیستم های جدید برای اولین بار در کشور در شهر اصفهان و در گردنه زینل اجرایی شده است. 

* اضافه بار خودرو در شهر، جریمه دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری و حومه شهرداری اصفهان افزود: با نصب این سامانه در گردنه زینل، وزن خودروهای حمل بار از مبدا کنترل شده و اگر اضافه وزن وجود داشته باشد در قالب عوارض شهری، جریمه دریافت می شود.  

وی با بیان اینکه براساس این طرح وزن خودرو، سرعت خودرو و مجوز آن در دستگاه به ثبت رسیده و اطلاعات می تواند در این محور در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار گیرد، گفت: گردنه زینل یکی از مبادی ورود و خروج ماشین های حمل بار درون شهری است و ۱۴ نقطه دیگر در شهر شناسایی شده است که براساس اولویت بندی این سامانه در آنها نصب می شود. 

طهماسبی با بیان اینکه اولویت اول ما ۵ محور از ۱۴ محور است، اظهار کرد: این هدف گذاری تا سال ۱۴۰۵ باید محقق شود. 

*سالانه ۱۸۰ هزار خودرو در شهر اصفهان معاینه فنی می شود

وی بیان کرد: هزینه نصب هر دستگاه توزین هوشمند ناوگان در حال حرکت بین سه تا چهار میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری و حومه شهرداری اصفهان در مورد سامانه نوبت دهی مراکز معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان نیز اظهار کرد: با تکیه بر دانش بومی و از سوی معاونت توسعه سازمان حمل و نقل بار درون شهری توانستیم سامانه نوبت دهی آنلاین را برای ارائه غیرحضوری نوبت به شهروندان به آدرس FANI.HAMLEBAR.IR راه اندازی کنیم. 

وی در مورد ساماندهی مراکز معاینه فنی لطیفی و ارغوانیه نیز گفت: این دو مرکز در شرق شهر اصفهان واقع شده است اما با استانداردهای دستورالعمل مراکز معاینه فنی تطابق نداشت از همین رو از یک سال گذشته بهینه سازی تجهیزات این دو مرکز در دستور کار قرار گرفت و اکنون در مدار بهره برداری قرار دارد. 

طهماسبی با بیان اینکه تجهیزات مراکز معاینه فنی استهلاک بالایی دارد و با توجه به اینکه سالانه ۱۸۰ هزار خودرو در شهر اصفهان معاینه فنی می شود، گفت: از همین رو، به روزرسانی تجهیزات یکی از مهمترین اولویت ها در این بخش است که مراکز تحت نظر بخش خصوصی باید به روز رسانی شود و مراکز تحت نظر شهرداری مانند جی و آتشگاه هم نوسازی می شود.

کد محتوا ۳۶۹۸۲

برچسب ها