شهردار تهران: هتل ها در بوستانهای پیرامونی شهر احداث می شود

شهردار تهران گفت: مجتمع های خدماتی و رفاهی در پنج نقطه بوستان‌های پیرامونی شهر احداث می شود و این هتل سازی مربوط به بوستان‌های شهر تهران نیست. علیرضا زاکانی روز شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری تهران با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی و ۱۳ هزار […]

شهردار تهران گفت: مجتمع های خدماتی و رفاهی در پنج نقطه بوستان‌های پیرامونی شهر احداث می شود و این هتل سازی مربوط به بوستان‌های شهر تهران نیست.

علیرضا زاکانی روز شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری تهران با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۴۴ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی و ۱۳ هزار هکتار فضای سبز پارک‌های شهر است، افزود: هشت نقطه از این ۴۴ هزار هکتار فضای پیرامونی، از سابق مجوز ابنیه بوده تا زیرساخت مراکز رفاهی فراهم شود و این هتل‌سازی، مربوط به بوستان‌های شهر تهران نیست.

شهردار تهران ادامه داد: ما اکنون در پنج نقطه فضاهای پیرامونی شهر برای ساخت هتل و مراکز خدماتی و رفاهی هدف گذاری کردیم و در تفاهم نامه ای که با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری داشتیم مقرر شد با معماری ایران و اسلامی این مراکز خدماتی و اقامتی در نقاط پیرامونی شهر تهران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شهر تهران نیاز به ساخت هتل دارد و در برخی مناطق با فقر هتل و مراکز اقامتی مواجه است افزود: از سرمایه گذارانی که تمایل به ساخت این مراکز در شهر تهران را دارند حمایت می کنیم اما ساخت هتل در بوستان ها مربوط به شهر تهران نیست.

زاکانی در بخش دیگری از مصاحبه خود به خبرنگاران با بیان اینکه بخش زیادی از ۱۸۰ هزار واحدی که قرار است ساخته شود، از طریق تسهیلات خواهد بود، گفت: این واحدها جزو مسکن‌های بزرگ مقیاس نیست بلکه جزو مسکن‌های استطاعت‌پذیر محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران از طریق در اختیار قرار دادن زمین، صدور مجوز و جذب مشارکت مردم شرایطی را فراهم می‌کند که ساخت مسکن صورت گیرد و سهم سازندگان نیز مشخص است تا افرادی که درآمد پایین دارند بتوانند این مسکن‌ها را تهیه کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از این مسکن‌ها به صورت استیجاری به زوج‌های جوان و افرادی که نیاز دارند، اعطا خواهد شد، گفت: با این اقدامات به دغدغه‌های ما در حوزه مسکن شهروندان رسیدگی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز (شنبه) برگزار و مقرر شد در فاز اول ۱۰ هزار واحد مسکن در مناطق مختلف شهر تهران ساخته شود.

قرار است کلنگ ساخت این واحدها در هفته آینده انجام شود.

منبع خبر