شهردار مشهد: ۱۵۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط مترو اختصاص یافته اشت

شهردار مشهد گفت: هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط مترو در مشهد طی یک سال اخیر اختصاص یافته است. سید عبدالله ارجاعی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به اقدامات یکساله شهرداری افزود: امیدواریم با تامین منابع مالی تا پایان سال ۱۴۰۳  فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد […]

شهردار مشهد گفت: هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط مترو در مشهد طی یک سال اخیر اختصاص یافته است.

سید عبدالله ارجاعی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به اقدامات یکساله شهرداری افزود: امیدواریم با تامین منابع مالی تا پایان سال ۱۴۰۳  فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد بهره برداری شود و بدین ترتیب اتصال حرم مطهر به پایانه مسافربری، راه آهن و فرودگاه را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه برای این اقدامات ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان کرد: تاکنون سه هزار میلیارد تومان آن تامین شده است. برای احداث هر کیلومتر خط قطار شهری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

شهردار مشهد اظهار داشت: همچنین در یکسال اخیر، ۳۰ واگن و ۶ رام قطار برای تکمیل خط ۲ قطار شهری خریداری شده است.

وی بیان کرد: ۶۳۰ میلیارد تومان نیز برای تامین مالی خرید اتوبوس اختصاص یافته است. در کمتر از یک سال ۸۳ اتوبوس در مشهد اضافه شده و قرارداد خرید ۱۳۹ اتوبوس دیگر هم منعقد شده است. همه اتوبوس های جدید برای معلولان مناسب سازی شده است. همچنین ۴۳۰ خودرو تاکسی نوسازی شده و الیت از ۳۸ معبر اصلی جمع آوری شده است.

ارجائی ادامه داد: در مسیرهای کوتاه برای حاشیه شهر چهار خط جدید اتوبوس راه‌اندازی شده است و تا پایان سال ۱۶ خط دیگر نیز فعال می‌شود، همین اینک ۸۰۰ میلیارد تومان طرح های زودبازده در حاشیه شهر در حال اجرا می باشد.

شهردار مشهد گفت: ساخت و توسعه سیستم آتش نشانی، بهره برداری از فاز ۷ پارک چهل بازه، بهره برداری از چند بوستان ویژه بانوان و جداسازی آب شرب و فضای سبز بوستانها، اختصاص بیش از ۹میلیارد تومان برای ساماندهی معتادان متجاهر، راه‌اندازی پایگاه‌های استعدادیابی ورزش در حاشیه شهر و احداث پایگاه‌های ورزشی ویژه بانوان در بوستان‌ها از دیگر اقدامات شهرداری است.

ارجائی اظهار داشت: آسفالت ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر و اختصاص ۵۳۰ میلیارد تومان برای بافت پیرامون حرم مطهر از دیگر اقدامات انجام شده طی یک سال اخیر در مشهد بوده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری دستکم ۳۰۰ خدمت به شهروندان در شبانه روز ارائه می‌کند، افزود: فعالیت‌های شهرداری تعطیل بردار نیست. هم اینک دستکم فرآیند هوشمندسازی یکصد خدمت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کاهش فساد و افزایش شفافیت و کاهش زمان معطلی مردم برخی از مزایای هوشمندسازی است، ادامه داد: شهریور پارسال میانگین صدور پروانه ۹ ماه بود و اکنون ۴۲ روز از این مدت  کاسته شده است.

ارجائی گفت: تعیین و تکلیف زمین های بزرگ مقیاس هسته مرکزی شهر یکی دیگر از اقدامات است، در این راستا معابر پادگان لشکر ۷۷ با همکاری آستان قدس رضوی، ارتش، استانداری، وزارت راه و ریاست قوه قضاییه بازگشایی شد. به زودی دسترسی ۵۱ هکتار فضای سبز برای مردم فراهم می شود. ۱۵ هکتار فضای فرهنگی نیز در حال آماده سازی است.

وی بیان کرد: همچنین ۳۳ هکتار از اراضی بلوار شهید عباسپور در ورودی شهرک شهید رجایی با همکاری آستان قدس آماده شده است و در چند روز آینده شاهد بازگشایی بلوار بصیرت در این منطقه خواهیم بود.

شهردار مشهد افزود: پرداخت بدهی پیمانکاران، پرداخت بدهی سالهای ۹۸ تا ۹۹ پیمانکاران و همچنین ۶۰ درصد مطالبات پارسال پیمانکاران و ۳۰ درصد تسهیلات سررسید شده بانکها از دیگر اقدامات یک سال اخیر به شمار می رود.

ارجائی گفت: همچنین به مناسبت اربعین حسینی کاروان هزار نفره خادمان شهر امام هشتم(ع) به کشور عراق اعزام شدند که در مسیر نجف به کربلا و در بخش خدمات شهری، اتوبوسرانی و راهنمای زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

منبع خبر