شهردار : ژاپن می تواند در توسعه زیرساخت های شهری اهواز مشارکت کند

اهواز- ایرنا- شهردار اهواز با اشاره به وجود برخی مشکلات این کلانشهر در حوزه خدمات شهری بخصوص محیط زیست گفت: کشور ژاپن می تواند در کاهش این مشکلات با شهرداری و مدیریت شهری اهواز همکاری جدی داشته باشد. به گزارش ایرنا رضا امینی دوشنبه در نشست با سفیر ژاپن در ایران ، سفر این مقام […]

اهواز- ایرنا- شهردار اهواز با اشاره به وجود برخی مشکلات این کلانشهر در حوزه خدمات شهری بخصوص محیط زیست گفت: کشور ژاپن می تواند در کاهش این مشکلات با شهرداری و مدیریت شهری اهواز همکاری جدی داشته باشد.

به گزارش ایرنا رضا امینی دوشنبه در نشست با سفیر ژاپن در ایران ، سفر این مقام دیپلمات به کلانشهر اهواز را با هدف توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن به ۹۰ سال پیش برمی گردد و همچنان ادامه دارد.
وی با تاکید بر توسعه روابط هر۲ کشور در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، کشاورزی و صنعتی بیان داشت: استان خوزستان منطقه ای مستعد برای افزایش همکاری های مشترک و انجام سرمایه گذاری های مختلف کشور ژاپن است.
شهردار اهواز تصریح کرد: ایران از هشت کلانشهر برخوردار است که اهواز به عنوان یکی از این کلانشهرها دارای موقعیتی مرزی در مجاورت کشور عراق، نقش ویژه ای در مبادلات تجاری ایران دارد.
امینی با اشاره به اینکه استان خوزستان در جریان تهاجم رژیم بعث عراق به ایران  متحمل خسارات سنگینی شد افزود: امیدواریم که با مشارکت و فعالیت کشور ژاپن، خسارات های بجا مانده از جنگ تحمیلی رفع شود.
شهردار اهواز در این نشست به کمک های کشور ژاپن برای تامین واکسن های مورد نیاز ایران اشاره کرد و گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی و شهردار کلانشهر اهواز از این اقدام کشور ژاپن قدردانی می کنم.
امینی افزود: با توجه به روابط دوستانه ای که بین ۲ کشور وجود دارد، قطعا توسعه همکاری های اقتصادی دور از انتظار نیست و البته نباید اجازه داد که کشورهای ثالث در این روابط دخالت داشته باشند.
وی یادآورشد: امیدواریم به واسطه این روابط دوستانه، استان خوزستان و شهر اهواز از تعامل و همکاری های مشترک موجود نیز بهره مند گردد.
شهردار اهواز با اشاره به اینکه خدمات شهری و محیط زیست از جمله چالش های موجود این کلانشهر محسوب می شود گفت: انتظار می رود با همکاری که صورت می گیرد، امکان اجرای پروژه ها و سرمایه گذاری مشترک برای کمتر شدن این مشکلات در اهواز فراهم گردد.
وی ادامه داد: شهر اهواز در زمینه مدیریت پسماند شهری به دلیل نداشتن مرکز پردازش، تفکیک و استحصال از نظر زیست محیطی وضعیت خوبی ندارد که برای رفع این مشکل، امکان همکاری با کشور ژاپن  وجود دارد.
امینی از رودخانه کارون به عنوان یکی از ظرفیت های بسیار مستعد برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری نام برد و گفت: شهرداری اهواز در تلاش است با برنامه ریزی که انجام می دهد، زمینه حضور سرمایه گذاران به منظور انجام پروژه های گردشگری در مجاورت این رودخانه را فراهم کند.
منبع خبر