شهر سیاهپوش عزای امام حسین (ع) است

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)گفت: شهر اصفهان همزمان با آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، با نصب ۵۰ هزار متر پرچم ریسه ای، بیش از ۵ هزار پرچم عزاداری و صدور مجوز برای برپایی ۲۰۰ ایستگاه «نما و نوا» از سوی شهرداری رنگ و بوی محرم به خود گرفت

شهر سیاهپوش عزای امام حسین (ع) است

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)گفت: شهر اصفهان همزمان با آغاز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، با نصب ۵۰ هزار متر پرچم ریسه ای، بیش از ۵ هزار پرچم عزاداری و صدور مجوز برای برپایی ۲۰۰ ایستگاه «نما و نوا» از سوی شهرداری رنگ و بوی محرم به خود گرفت

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتی در خصوص اقدامات شهرداری برای ماه محرم اظهار کرد: فضاسازی شهری در همه شهر مانند سال های گذشته با انجام فعالیت ها بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، انجام و شهر یکپارچه سیاهپوش شده است.  

وی ادامه داد: مجموعه این فعالیت ها با هماهنگی هیئت های مذهبی و بر اساس سیاست های سازمان تبلیغات اسلامی استان اجرایی شده است. 

*اهتزار ابرپرچم شهر حسینی 

وی به اهتزاز ابرپرچم یا حسین(ع) ویژه آغاز سیاه پوشی ماه محرم در میدان لاله اشاره کرد و گفت: مانند سالهای گذشته با اهتزاز پرچم، فعالیت ستاد شهر حسینی شهرداری اصفهان به صورت رسمی آغاز شد. 

حجتی افزود: مجموعه طرح های گرافیکی اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان ویژه ایام محرم نیز با طرح هایی از نوحه های قدیمی در نقاط مختلف شهر نصب شده که شامل ۶ طرح است و در حدود ۲۰۰ نقطه از شهر به چشم می خورد. همچنین طرح دیواره پازلی ساختمان ارگ جهان نما به طرح محرم و نوشته “زیر عَلَمت امن ترین جای جهان است” آراسته شده است. 

وی با اشاره به اینکه صد درصد ظرفیت تک پایه های تبلیغات شهری در اختیار هیئات قرار گرفته است، گفت: علاوه بر آن یکصد جفت لمپوست با طرح های هفت گانه با شعار ” نسل به نسل در پناه حسینیم” مزین شده است، با همکاری حوزه هنری گالری شهری( شامل ۵۵ عدد استرابورد) با ۱۷ طرح ” نسل به نسل در پناه حسینیم” اکران شده است. از سوی دیگر عرشه پل محل گلستان شهدا و پل ۲۵ آبان نیز به این موضوع اختصاص یافته است. 

به گفته وی فضاسازی داخل و خارج ساختمان شهرداری مرکزی اصفهان و میدان امام حسین(ع) نیز از دیگر اقدامات برای این ایام است و همچنین سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان از نهایت ظرفیت تبلیغاتی و فضای شهری خود برای ایام محرم استفاده کرده است.  

*نصب ۱۵۰۰ پرچم در سطح مناطق ۱۵ گانه  

وی در خصوص اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برای فضاسازی شهری ویژه ایام محرم اعلام کرد: ۱۵۰۰ پرچم سیاه و سبز در سطح مناطق پانزده‌گانه نصب شده است. همچنین نصب ۶۰۰ پلاکارد با موضوع و مفاهیم محرم در سطح مناطق و نقاط مختلف شهر انجام شده است.   

وی با بیان اینکه نصب المان‌های موضوعی، نصب پرچم های سیاه و سبز و قرمز، اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی و … از سوی شهرداری های ۱۵ گانه اصفهان، معاونت خدمات شهری و سازمان زیباسازی صورت گرفته است، گفت: سازمان آتش نشانی برای حفظ ایمنی شهروندان در هیات های عزاداری دستورهای لازم را اجرایی کرده، همه ایستگاه های آتش نشانی به حالت آماده باش درآمده و نیروهای آتش نشانی ملزم به بازدید از همه ایستگاه های نما و نوا و محل برنامه ها در هیات ها و تکایا هستند. ضمن اینکه پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته و دستورالعمل ارائه شده به سازمان آتش‌نشانی، هیئت‌هایی که نیاز به کپسول آتش‌نشانی دارند می‌توانند با مراجعه به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، کپسول را به صورت امانی دریافت کنند.

*صدور مجوز ایستگاه های عزاداری بدون نیاز به مراجعه حضوری 

مدیرکل ارتباطات شهرداری اصفهان بیان کرد: امسال مانند سال گذشته به جای ایستگاه های صلواتی و پذیرایی در شهر و بر اساس سیاست های سازمان تبلیغات اسلامی، ایستگاه ‌های نما و نوا برپا خواهد شد تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود که امکان دریافت مجوز برای این ایستگاه ها نیز به صورت غیرحضوری و از طریق میز خدمت شهرداری با مراجعه به آدرس My.isfahan.ir فراهم شده است. در این ایستگاه ها نوحه پخش خواهد شد و برای جلوگیری از شیوع کرونا اجازه توزیع نذورات وجود ندارد. 

وی تصریح کرد: همچنین از طریق سامانه My.isfahan.ir شهروندان می توانند مجوز نصب داربست و ایستگاه‌ های نما و نوا را اعلام تا بعد از بررسی، نتیجه آن به فرد متقاضی اعلام ‌شود. متقاضیان به محض ورود به سایت، با یک کلیک بر روی فرم تعهد نصب داربست، فرم تعهد ایجاد ایستگاه ‌های نما و نوا و بنر، درخواست خود را تکمیل کرده، محل برگزاری مراسم را در سامانه ثبت و منتظر دریافت کد رهگیری از طریق پیامک می ‌شوند.

*صدور ۳۰۰ مجوز ایستگاه های نما و نوا و مراسم عزاداری

وی با بیان اینکه کارشناسان برای انجام بازدید دو روز فرصت دارند تا در قالب ضوابط بیست‌گانه آتش‌نشانی، ترافیک و … موارد ترافیکی، ایمنی و سایر موارد مرتبط را بررسی و تایید کنند، گفت: پس از ثبت بررسی، زمانی که مجوز برای فرد متقاضی صادر شد، پیامک برای درخواست کننده ارسال می‌شود که با مراجعه به سامانه صدور مجوز می‌تواند آن را دانلود و بر اساس آن اقدام کند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مورد مجوز صادر شده که ۲۰۰ مورد آن برای ایستگاه ‌های نما و نوا و مابقی برای برگزاری مراسم است.

*پیش بینی ۷۰ اقدام و رویداد؛ اختصاص فضای ۳۳۰ گالری شهری به موضوع محرم

حجتی در خصوص برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان ویژه ایام محرم نیز به پیش بینی اجرای بیش از ۷۰ برنامه و اقدام اشاره کرد و افزود: تولید و انتشار مجموعه کلیپ های ” نجواهای در گلو مانده” از سوی دفتر تخصصی سینما، تولید نماهنگ های ادبی از سوی مرکز آفرینش های ادبی قلمستان، برنامه نغمه های عاشورا، جوانان حسینی و … از سوی فرهنگسرای خورشید، مسابقه نقاشی با موضوع محرم، فراخوان عمومی ویژه ماه محرم با موضوع حمایت از کانون های فرهنگی و سمن ها از سوی اداره مشارکت های سازمان، اختصاص فضای ۳۳۰ گالری شهری به موضوع محرم، برپایی نمایشگاه محرم در ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع)، برپایی گالری خط خون و اجرای نمایش در محور چهارباغ، تولید برنامه های ویدیویی با موضوع اقوام و فرهنگ های مختلف ایرانی در محرم، چاپ ۳۰ هزار پرچم، اهدای اقلام بهداشتی به هیات های مذهبی، اجرای نمایش قافله عزا، ساخت و پخش فیلم هایی با موضوع معرفی ارزش های عاشورایی با عنوان ” تعزیت یار” از جمله اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در این ایام است که تا دهه سوم محرم ادامه دارد. 

 

کد محتوا ۳۶۹۶۴

برچسب ها