شورای شهر: نتیجه بررسی وزارت کشور درباره شهردار شیراز اعلام نشده است

شهرداران آنلاین/به گزارش ایرنا، صبح دوشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۰ مطالبی درباره رد صلاحیت احسان اصنافی شهردار منتخب شورای ششم شهر شیراز و عدم تائید حکم وی از سوی وزیر کشور در فضای مجازی و برخی پایگاه های خبری استان فارس منتشر و ادعا شده بود که به دلیل نداشتن سوابق کافی مدیریتی مرتبط، حکم وی […]

شهرداران آنلاین/به گزارش ایرنا، صبح دوشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۰ مطالبی درباره رد صلاحیت احسان اصنافی شهردار منتخب شورای ششم شهر شیراز و عدم تائید حکم وی از سوی وزیر کشور در فضای مجازی و برخی پایگاه های خبری استان فارس منتشر و ادعا شده بود که به دلیل نداشتن سوابق کافی مدیریتی مرتبط، حکم وی صادر نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ظهر دوشنبه با رد صحت مطالب منتشر شده به خبرنگاران گفت: تا این لحظه هیچگونه مکاتبه ای از سوی وزارت کشور و یا استانداری فارس مبنی بر عدم احراز صلاحیت سید احسان اصنافی به عنوان شهردار منتخب صورت نگرفته است.
علی اکبر سلطانی ادامه داد: مدارک شهردار منتخب به وزارت کشور ارسال شده و طبق پیگیری های صورت گرفته مراحل احراز صلاحیت وی در وزارت کشور درحال انجام است.
به گفته سلطانی اخبار مرتبط با احراز صلاحیت شهردار منتخب شیراز باید به صورت مکتوب از سوی وزارت کشور و یا استانداری فارس به شورای شهر شیراز ارسال شود که متعاقبا از سوی روابط عمومی شورای شهر اطلاع رسانی خواهد رسید.

سیداحسان اصنافی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز سوم شهریورماه ۱۴۰۰ با پشتوانه هشت رأی از ۱۳ عضو این شورا، به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شد. احکام شهرداران کلانشهرها را طبق قانون، وزارت کشور صادر می‌کند.
اصنافی متولد شیراز و دانش آموخته مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه شیراز  است.
وی سابقه حضور در هیات رئیسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز را در کارنامه دارد و در دوره ششم نیز نایب رئیس شورای این شهر شد.