صعود به قله ۴۱۷۰ متری شاه البرزتوسط کوهنورد شهرداری ملارد

شهرداران انلاین/به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ملارد، شاه البرز نام رشته‌ کوه و قله‌ای است درالبرزبه ارتفاع ۴۱۷۰ متر. این رشته‌کوه، مرز طبیعی استان‌های البرزو قزوین را تشکیل می‌دهد. دامنهٔ جنوبی آن به دره طالقان از استان البرز و دامنهٔ شمالی آن به دره الموت از استان قزوین مشرف است. شاه البرز بلندترین قله […]

شهرداران انلاین/به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ملارد، شاه البرز نام رشته‌ کوه و قله‌ای است درالبرزبه ارتفاع ۴۱۷۰ متر. این رشته‌کوه، مرز طبیعی استان‌های البرزو قزوین را تشکیل می‌دهد. دامنهٔ جنوبی آن به دره طالقان از استان البرز و دامنهٔ شمالی آن به دره الموت از استان قزوین مشرف است.

شاه البرز بلندترین قله از خط الراس طولانی و شامخی است که در شمال شهرک طالقان و بین دو دره طالقان در سمت جنوب و الموت در سمت شمال قرار گرفته‌است. این خط الراس از جنوب به روستاهای حسنجون،هرنج،آرتون از شمال به دینه رود ، پایین‌روچ و دره الموت و از غرب به روستای آوه منتهی می‌شود. شاه البرز از سمت غرب به قله زیورچال می‌رسد و از جناح شمالی محدود به دیواره‌ها و سنگ‌های بلند حدوداً ۶۰۰ متری و یخچال‌های دائمی است. وحید فیروزگاه از کوهنوردان شهرداری ملارد که با صعودهای متعدد جان تازه ای به تیم کوهنوردی شهرداری داده است، این بار با تمرینات متوالی و داشتن آمادگی جسمانی  بالا و برنامه ریزی های قبلی به همراه تعدادی از همنوردان خود توانست به قله شاه البرز صعود نماید. ضمنا صعود به علم کوه و بام ایران قله دماوند نیز از برنامه های دیگر این کوهنورد می باشد.