غربالگری پرسنل و مراجعین شهرداری منطقه چهار مشهد

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، فرهاد ذبیحی با بیان این مطلب اظهار کرد: در طرح غربالگری بیماری کرونا دمای بدن، اکسیژن خون و ضربان قلب پرسنل و مراجعین این منطقه سنجش می‌شود. وی افزود: دوام ثامن، مجموعه‌ای داوطلبانه زیر نظر مدیریت بحران هر منطقه است که به شهروندان پس از گذراندن کلاس‌های […]

شهرداران آنلاین/به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، فرهاد ذبیحی با بیان این مطلب اظهار کرد: در طرح غربالگری بیماری کرونا دمای بدن، اکسیژن خون و ضربان قلب پرسنل و مراجعین این منطقه سنجش می‌شود.

وی افزود: دوام ثامن، مجموعه‌ای داوطلبانه زیر نظر مدیریت بحران هر منطقه است که به شهروندان پس از گذراندن کلاس‌های آموزشی رایگان نظیر آشنایی با مدیریت بحران، کمک‌های اولیه و امداد و نجات، آتش‌نشانی و اطفاء حریق، پدافند غیرعامل و …گواهینامه ارائه می‌دهد.

سرپرست شهرداری منطقه چهار به جذب و آموزش ۲۰۰ نیرو در مجموعه دوام ثامن منطقه چهار فعالیت از سال ۹۸ اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون تعدادی از آنها به صورت فعال در سطح منطقه مشغول به فعالیت هستند که این افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، از دانش کافی در خصوص وقوع بحران‌های احتمالی و خطرات ثانویه ناشی از وقوع آنها برخوردارند و آمادگی مقابله با بحران را داشته و می‌توانند در جهت کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از وقوع بحران تلاش کنند.

ذبیحی با اشاره به اینکه اعضای دوام ثامن در طرح غربالگری بیماری کرونا پس از سنجش علائم کرونا از پرسنل و مراجعین به ارائه توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی می‌پردازند؛ خاطرنشان کرد: نیروهای مجموعه دوام ثامن در حرکتی داوطلبانه و خودجوش در ایام کرونا شهروندان و پرسنل منطقه چهار را غربالگری می کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به فعالیت اعضای مجموعه دوام ثامن منطقه چهار از زمان شیوع ویروس کرونا این مجموعه به صورت کاملا داوطلبانه و خودجوش اقدامات بسیار خوبی در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا و افزایش آگاهی شهروندان انجام دادند و مشارکت خوبی با مدیریت شهری داشتند.

سرپرست شهرداری منطقه چهار گفت: کمک‌های داوطلبانه مانند توزیع ماسک و غذا به نیازمندان، غربالگری شهروندان در مراسم مذهبی مانند اعیاد در مساجد و بوستان‌های این منطقه از دیگر اقدامات این مجموعه خودجوش است.

گفتنی است؛ شهروندان می‌توانند برای شرکت در کلاس‌های آموزشی مجموعه دوام ثامن منطقه چهار به اتاق دوام ثامن که در سوله بحران منطقه واقع در بزرگراه شهید بابانظر، بابانظر ۳۷، بوستان بسیج حضور بهم رسانند و جهت مشاهده تمام فعالیت‌های مجموعه به صفحه مجازی آنها به آدرس @davtalab.bohran4 مراجعه کنند.