فهم و تکریم مردم در کنار کار جهادی

شهردار اصفهان با حضور در جمع سرمایه گذاران و انبوه سازان شهر اصفهان در قالب نشست هم اندیشی گفت: به این باور رسیده ایم که جز با مشارکت مردم در همه حوزه ها مسائل کشور حل نخواهد شد.

فهم و تکریم مردم در کنار کار جهادی

شهردار اصفهان با حضور در جمع سرمایه گذاران و انبوه سازان شهر اصفهان در قالب نشست هم اندیشی گفت: به این باور رسیده ایم که جز با مشارکت مردم در همه حوزه ها مسائل کشور حل نخواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در این نشست با بیان اینکه باورم این است که بدون کمک شما انبوه سازان هیچ اتفاق خوبی در شهر نخواهد افتاد، اظهار کرد: دو تصور عمده در میان خدمتگزاران به مردم وجود دارد، گروهی اعتقاد دارند که باید شبانه روز به مردم خدمت کنیم و گروه دوم معتقدند در کنار کار جهادی، فهم، ارتباط، درک‌ و گفت گوی با مردم باید وجود داشته باشد.

شهردار اصفهان درک، فهم و تکریم مردم را در کنار کار جهادی راه حل مشکلات کشور ذکر کرد و افزود: باید به مردم اعتماد داشت و به آنها احترام گذاشت، ایجاد عرصه برای حضور مردم مدنظر ما در شهرداری است و می خواهیم از این شیوه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید تصدی گری شهرداری در امور مختلف به تدریج کاهش یابد، ادامه داد: این باور ما باید به عزم و اراده جدی تبدیل شود. در این یکی دوماهه نیز اتفاقات خوبی را رقم زده ایم و در آینده، موانع بیشتر برطرف می شود.

قاسم زاده اضافه کرد: همه مشکلات مربوط به شهرداری نیست، کمیسیون ماده پنج، استانداری، مسکن و شهرسازی و دستگاه های دیگر نیز باید به کمک شهرداری بیایند تا مشکلات کاهش یابد.

وی افزود: باید در یکی دو ماه آینده به وحدت رویه برسیم تا سفره توافق در شهرداری جمع شود و عزیزان انبوه ساز با اطمینان خاطر مسایل خود را پیگیری کنند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: تصمیماتی در ستاد مربوط به انبوه سازان گرفته شده و به شهرداری های مناطق ابلاغ شده و شما انبوه سازان باید نسبت به حسن اجرای این تصمیمات در شهرداری گواهی و شهادت بدهید.

A12I9491.JPG

*انبوه سازان آبادگران شهر اصفهان هستند

معاون مالی اقتصادی شهردار نیز در این نشست با بیان اینکه شما انبوه سازان آبادگران شهر اصفهان هستید که می توانید با اقدامات زیربنایی خود زیرساخت های شهری را توسعه و کیفیت زندگی شهروندان را ارتقا ببخشید، اظهار کرد: شهردار اصفهان با شعار “اصفهان شهر زندگی” کار خود را شروع کرد که این ادبیات مبانی کاربردی در شهر اسلامی است. ما می خواهیم اصفهان به فضای شهری مناسب زندگی با کرامت برای شهروندان اصفهانی با شاخصه های شهر اسلامی تبدیل شود.

محسن رنجبر تصریح کرد: مشارکت در شهر باید نسبت به قبل بیشتر شده و نحوه مشارکت توسعه پیدا کند. ما می خواهیم از مسائل کلان شهر به مسائل جزئی آن برسیم تا مشارکت مردم در محلات و گوشه گوشه شهر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه قسمت مشارکت های اقتصادی در شهرداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: قصد ما در نگهداری شهر استفاده از مشارکت مردم و تکنولوژی های نوین شهری است.

*ظرفیت های سرمایه گذاران به سمت محلات کمتر برخوردار سوق پیدا کند

معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه باید اجرای پروژه ها به مردم برسد زیرا دلسوزانه تر از قبل، از سرمایه های خود استفاده و نگهداری می کنند، ادامه داد: توسعه شهر به اقدامات مشارکتی از جنس جدید نیاز دارد، هم اکنون مشارکت ما به سمت مشارکت مدنی سوق پیدا کرده است اما باید از این قالب نیز فراتر برویم و برخی زیرساخت های شهر را با شما به مشارکت بگذاریم.

وی افزود: وقتی زیرساخت های شهر اینگونه توسعه پیدا کند سرعت شهر به سمت شهر زندگی بیشتر خواهد بود. باید ظرفیت های شما به سمت محلات سوق پیدا کند. محلاتی داریم که به لحاظ کالبدی کم برخوردار هستند و نیاز به سرمایه های بیشتر برای سرمایه گذاری دارند.

رنجبر با بیان اینکه ممکن است بسته های تشویقی به سمت محلات کم برخوردار برود، گفت: باید از این قالب تک بعدی خارج شده و به سمت محلاتی برویم که کمتر برخوردار هستند تا باعث رشد این محلات شویم.

وی تاکید کرد: ما آماده ایم با مشارکت شما سرمایه گذاران و انبوه سازان قدم به قدم وضعیت شهر را بهتر از گذشته کنیم.

A12I9234.JPG

*سرمایه گذاران ارزش افزوده به شهر اضافه می کنند 

معاون سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه انبوه سازان هرکدام دارای سرمایه ای هستند که به توسعه شهر می انجامد، اظهار کرد: ارزش ذاتی این سرمایه گذاران را زمانی متوجه می شویم که این سرمایه ها شعار “اصفهان شهر زندگی” را فراهم می کنند و ما به عنوان شهرداری باید زمینه لازم را برای این عزیزان و توسعه شهر فراهم کنیم.

علیرضا برهانی با بیان اینکه باید اعتماد کافی به بخش خصوصی داشته باشیم، تصریح کرد: اگر بستر را به شکل درستی فراهم کنیم آنها بهتر از ما می توانند برای شهر ارزش افزوده ایجاد کرده و نسبت به جذب سرمایه های فرار کرده اقدام کنند.

وی اضافه کرد: احترام به این عزیزان برداشتن موانع و فراهم کردن بستر کارهایی است که باید برای آنها انجام شود.

*انبوه سازان در ادوار مختلف فقط تکریم، تسهیل و تسریع از شهرداری خواسته اند

در ادامه این جلسه انبوه سازان نظرات خود را با شهردار اصفهان و معاونین وی مطرح کردند.

مهدی جعفرپیشه، رییس هیأت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان اصفهان با بیان اینکه قسمت کوچکی از انجمن انبوه سازان استان از سال ۸۱ شورایی را تشکیل دادند و هم اکنون بالغ بر ۲۰۰ عضو دارد، اظهار کرد: این انجمن حدود ۶ دوره مدیریت های مختلفی داشته است. اینها شرکای بدون حقوق شهرداری اصفهان هستند که بعضاً مورد بی مهری هم قرار گرفته اند. اگر بپذیریم نزدیک به ۵۰ درصد درآمد شهرداری از محل تراکم کسب می شود این انبوه سازان نیروهای شهرداری هستند.

وی تصریح کرد: دل ما برای شهر خودمان می سوزد. مشکلات زیادی را در ادوار گذشته داشته ایم. در زمان تصدی شهرداری توسط آقای سقاییان نژاد ۱۴۳ مشکل با شهرداری را احصا کردیم که در ادوار مختلف بسیاری از آنها حل شده است.

این انبوه ساز ادامه داد: این ناوگان عظیم انبوه ساز در ادوار مختلف فقط تکریم، تسهیل و تسریع را از شهرداری خواسته و هیچ انبوه سازی تخفیف اضافه و امتیاز ویژه و زیادی از شهرداری درخواست نکرده است.

جعفرپیشه گفت: بسیاری از انبوه سازان سرمایه های خود را به شهرهای دیگر برده اند اما اولویت ما باید اصفهان باشد. عمده شرکت های ما شرکت های دارای تراز بالا هستند که می توانند به جز واحد‌های مسکونی، بخشی از شهر را در حوزه های دیگر نیز بسازند و این آمادگی به صورت صد در صد وجود دارد.

وی تاکید کرد: زمین های حریم اصفهان سالهاست که رهاست و باید در این دوره همت کنیم تا این پهنه با شرایط و مشارکت جدید ساماندهی شود تا از ناهنجاری های اجتماعی و محلات کم برخوردار کاسته شود.

*رکود همراه با تورم، مشکلات زیادی را برای انبوه سازان ایجاد کرده است

سعید محکم کار، یکی دیگر از انبوه سازان پیشکسوت نیز گفت: رکود همراه با تورم فعلی در کشور مشکلات زیادی را برای انبوه سازان ایجاد کرده است اما به خاطر عشقی که این صنف نسبت به اصفهان و توسعه این شهر دارند همواره تلاش کرده اند در سخت ترین شرایط کار خود را انجام دهند بنابراین شهرداری نیز باید خودش را کنار این سازندگان شهر ببیند.  

A12I9428.JPG

*موضوع فرونشست در اصفهان باعث فرار سرمایه ها می شود

سید کریم داوودی یکی دیگر از نماینده های انبوه ساز در این نشست با بیان اینکه بیشترین تنش و مشکل در کشور ناشی از بها ندادن به نیروی انسانی بوده است، اظهار کرد: متاسفانه برخی مدیران جدید مدیران باتجربه را کنار می گذارند و تا این مدیران جدید می آیند با نحوه کار آشنایی پیدا کنند زمان زیادی از دست می رود که باعث ضرر و زیان به انبوه ساز می شود.

نائب رییس انجمن انبوه سازان اصفهان تصریح کرد: از آقای قاسم زاده شهردار اصفهان تشکر می کنم که سعی کردند نیروهای قبلی که از بدنه شهرداری بوده اند را در انتخاب مدیران خود لحاظ کنند.

این انبوه ساز ادامه داد: متأسفانه بحث آب و فرونشست هم اکنون وجود دارد اما هم اکنون یک خودکشی در اصفهان داریم انجام می دهیم که می گوییم فرونشست در اصفهان یک بحث جدی است و این موضوع باعث فرار سرمایه ها شده است، در حالیکه این مشکل آنقدرها نیز حاد نیست و از سالیان قبل نیز وجود داشته است.

وی با بیان اینکه اصفهان هنوز هم زیباترین شهر کشور است، افزود:  با شعارهایی که علیه اصفهان می دهند گردشگران و سرمایه گذاران از ورود به این شهر هراس دارند.

داوودی تاکید کرد: باید در این خصوص اطلاع رسانی های لازم صورت بگیرد تا از این کار جلوگیری شود. نباید خودمان به دست خودمان این شهر را نابود کنیم.

وی با بیان اینکه آنقدر قیمت ها زیاد شده که خریداری وجود ندارد، گفت: این موضوع باعث به وجود آمدن وضعیت حادی برای انبوه سازان شده است. توجه به انبوه سازان و حمایت از آنها باعث توسعه شهر، کاهش بیکاری و رونق کسب و کار می شود.

داوودی خاطرنشان کرد: زمان گرفتن یک پروانه باید کاهش یابد زیرا باعث خواب سرمایه و افزایش روز افزون قیمت ها می شود که بزرگترین معضل است.

3K2A7971.JPG

*آمادگی همه جانبه انبوه سازان برای کمک به شهرداری

علی مدرس هاشمی، یکی دیگر از انبوه سازان نیز در این جلسه با بیان اینکه افراد شایسته در مسندهای مختلف شهرداری در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: انبوه سازان همه آماده و مجهز هستند تا به شهرداری در همه زمینه ها کمک کنند.

وی اضافه کرد: باید اختیارات شهردار در اختیار سایر مدیران شهرداری نیز قرار بگیرد تا کارها با سرعت بیشتری انجام گیرد.

*برای بافت فرسوده فکر شود

رحمانی یکی دیگر از انبوه سازان حاضر در این جلسه اظهار کرد: در بافت قدیم شهر اصفهان اجازه ساخت و ساز چندانی وجود ندارد و لازم است برای این بافت فکری شود. باید سرمایه گذاران تشویق شوند تا در این بافت نیز سرمایه گذاری انجام شود.

رفیعیان از دیگر انبوه سازان حاضر در این نشست، اظهار کرد: با بالا رفتن قیمت زمین امکان آزاد سازی ها کمتر می شود که باید فکری به حال آنها شود. همچنین زمین های اطراف شهرها اگر طرح های کلان برای آن دیده شود می تواند به آبادانی و توسعه شهر کمک بسیار بیشتری کند.

*نباید زمان زیادی برای گرفتن مجوزها بگذرانیم

یکی دیگر از انبوه سازان در این نشست با بیان اینکه جذب سرمایه مانند جذب مشتری برای یک مغازه است، اظهار کرد: باید دنبال جذب سرمایه برای ساخت و ساز در شهر اصفهان باشیم اما وقتی زمان مجوزها و … طولانی است سرمایه گذار فرار می کند.  

*سرمایه ها از اصفهان در حال فرار است

عباس آقا رضایی انبوه ساز دیگر نیز با بیان اینکه طرح تفصیلی اصفهان و فرآیندهای نظام مهندسی و بیمه اجتماعی باید اصلاح شود، اظهار کرد: اگر اینها اصلاح شود ساخت و سازها خود به خود انجام می شود.

آقارضایی‌ گفت: با تغییر شهرداران مدتی کارها قفل می شود که نباید اینگونه باشد. لازم است کارها در مناطق رصد شود تا مشکلات شناسایی شود زیرا سرمایه ها در حال فرار است و باید زودتر فکری به حال آن شود.

*باید حیطه اختیارات شهرداران منطقه زیاد شود

حسین گیاهچین مدیرعامل شرکت اسکان فراز در این نشست، اظهار کرد: در شهرداری ها باید حیطه اختیارات شهرداران منطقه زیاد شود تا ما به اصل کار خودمان برسیم و مراجعات اداری ما هم کمتر شود.

*فرآیندهای اداری پیچیده تسهیل شود  

لطفی، یکی دیگر از انبوه سازان اظهار کرد: بروکراسی های سنگین و پیچیده باید برطرف شود.

وی گفت: تیم های انبوه ساز همگی حرفه ای هستند اما باید گره کار آنها باز شود. امکانات و منابع زیادی در اختیار شهرداری است و کارگشایی بیشتری می تواند داشته باشد. باید اعتماد بیشتر به سرمایه گذار باشد تا پاسخ آن گرفته شود.

A12I9411.JPG

*باید به سمت ساخت محله های پایدار برویم

امامی، دیگر انبوه ساز اظهار کرد: باید به سمت ساخت محله های پایدار برویم تا اگر اتفاقی برای شهر افتاد معضلات گریبان اصفهان را نگیرد و به طور مثال اگر زلزله ای آمد باعث تخریب زیاد نشود.

وی تاکید کرد: انبوه سازان باید دست به دست هم بدهند تا محله های پایدار بسازند و شهر نظام خوبی پیدا کند.

*روش های نوین جذب سرمایه در بازار سرمایه مورد توجه قرار بگیرد

شیخ صراف دیگر انبوه ساز تصریح کرد: روش های نوین جذب سرمایه در بازار سرمایه مورد توجه قرار بگیرد تا پروژه های بزرگ را بتوان اجرا کرد.

*بالای ۵۰ درصد سرمایه گذاران سرمایه های خود را از شهر خارج کرده اند

یکی دیگر از انبوه سازان حاضر در این نشست اظهار کرد: اگر کمک های لازم به سرمایه گذاران نشود از اصفهان می روند همانگونه که تاکنون بالای ۵۰ درصد از آنها سرمایه های خود را از اصفهان برده اند. باید برای این موضوع فکری شود زیرا در شهرهای دیگر کارها بسیار راحت‌تر انجام می شود.

کد محتوا ۴۱۹۰۴

برچسب ها