لزوم ایجاد بازارچه‌های گردشگری در تهران

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: باید از طریق میدانگاه‌ها و بازارچه‌های گردشگری و فرهنگی مردم را با فرهنگ، رسوم و آداب قومیت‌های مختلف آشنا کنیم. به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد مویدی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین الملل گردشگری و صنایع وابسته تهران، گفت: از رویکردهای مطالعاتی […]

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: باید از طریق میدانگاه‌ها و بازارچه‌های گردشگری و فرهنگی مردم را با فرهنگ، رسوم و آداب قومیت‌های مختلف آشنا کنیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، محمد مویدی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین الملل گردشگری و صنایع وابسته تهران، گفت: از رویکردهای مطالعاتی این شرکت، ایجاد میدانگاه های گردشگری با رویکرد صنایع خلاق است.

او با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه های گردشگری در تهران، تصریح کرد: باید از طریق این میدانگاه‌ها و بازارچه‌های فرهنگی مردم را با فرهنگ، رسوم و آداب قومیت های مختلف آشنا کنیم.

مویدی با بیان این مطلب که در شهرهای خلاق تمرکز بر صنایع و تولیدات بومی و محلی است، بیان داشت: باید هویت های محلی در شهر تهران را بازآفرینی و فرهنگ قومیت های مختلف  را زنده نگه داریم.

او با اشاره به ظرفیت های بزرگ فرهنگی پایتخت، افزود: این شهر از ظرفیت های لازم برای تبدیل شدن به الگویی برای  شهرهای جهان اسلام برخوردار است.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به تنوع فرهنگی و قومیتی و نیازها و درخواستهای تفرجی و تفریحی در این شهر اشاره و خاطرنشان کرد: می توانیم با توسعه  و ایجاد جاذبه های گردشگری تهران به ویژه در جنوب شهر، در راستای تحقق شعار شهردار محترم تهران مبنی بر کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام گام برداریم.

منبع خبر