محمدحسن اسدی شهردار شیراز شد

هشتادمین صحن علنی شورای شهر شیراز با دستور انتخاب شهردار شیراز عصر امروز به مدت ۳ ساعت برگزار و محمدحسن اسدی با ۸ رای اعضای شورا به عنوان شهردار انتخاب شد. مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز با تشکر از دیگر گزینه‌های تصدی پست شهرداری گفت: دیگر گزینه‌ها از مدیران خوب هستند و اکنون نیز […]

هشتادمین صحن علنی شورای شهر شیراز با دستور انتخاب شهردار شیراز عصر امروز به مدت ۳ ساعت برگزار و محمدحسن اسدی با ۸ رای اعضای شورا به عنوان شهردار انتخاب شد.

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز با تشکر از دیگر گزینه‌های تصدی پست شهرداری گفت: دیگر گزینه‌ها از مدیران خوب هستند و اکنون نیز برای مردم مشغول به خدمت هستند.

وی با بیان اینکه عدم رای اعضای شورا به معنای عدم توانمندی آنان نخواهد بود، افزود: در نهایت امروز با پرسش و پاسخ اعضای شورا از گزینه‌های باقی مانده؛ اعضا رای خود را اعلام کردند.

رئیس شورای شهر شیراز عنوان کرد: اعضا رای خود را در کمال سلامت به صندوق انداختند و هیچ شائبه فشار و تحمیل نظری وجود نداشته و بنا بر قانون ۷ رای ملاک انتخاب شهردار بوده است.

بودجه را ۲۰ درصد بیشتر محقق می‌کنم؛ هدفم رضایت مردم شیراز است

محمدحسن اسدی در پایان این مراسم به عنوان شهردار منتخب در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهارداشت:  از حضور همه شما اصحاب رسانه و اینکه شورا به من اعتماد کرد و به من رای داد، تشکر می‌کنم و امیدوارم خدمتگزار خوبی برای همه مردم باشم و منشا تحولات زیادی باشیم.

وی با بیان اینکه امروز یک فصل بسیار خوبی از جمیع فعالیت‌ها و کارهای بزرگ در شهر شیراز شروع خواهد شد، گفت: با لطف خدا و همت همه و تعاملی که با کلیه اجزا و عناصر شهر شیراز خواهم داشت سعی می‌کنم به قولی که به مردم و شورای شهر دادم عمل کنم و از شما مدد می‌طلبم و تقاضا دارم به من کمک دهید، مشکلات، راهکارها، نقدها و مطالبه‌ها را به من بگویید.
اسدی عنوان کرد: اعتقادم بر این است که نمی‌توان یک شعار به شیراز منتسب کرد شیراز شهر هوشمند، شهر جهانی و بهشت سرمایه‌گذاری است و امیدوارم در عمل بتوانیم این شعارها را پیاده‌سازی کنیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدفم رضایت کلیه مردم شیراز  است تا در یک شهر خوب، ایمن و آرمانی زندگی کنند و درباره بودجه نیز قول دادم ۲۰ درصد هم بیشتر بودجه را محقق کنم.

اسدی درباره تعیین و تکلیف نیروهای شهرداری افزود: در شهرداری شیراز نیروهای بسیار خوب وجود دارد و نیازی نیست از بیرون نیرویی تزریق شود و از نیروهای شهرداری استفاده می‌کنم.

۲۲ مرداد امسال پس از کش و قوس فراوان و برگزاری جلسات متعدد غیرعلنی سید احسان اصنافی؛ شهردار شیراز از سوی شورای شهر مجبور به استعفا شد تا برکناری شهردار در قالب استیضاح نباشد و از آن زمان رایزنی‌ها برای انتخاب شهردار شروع شد تا در نهایت سه‌شنبه هفته گذشته ۶ نفر به عنوان گزینه‌های اصلی معرفی شدند.

در حالی که بنا بود روز چهارشنبه شهردار شیراز انتخاب شود اما در نهایت شورا با انصراف یک نفر از میان ۵ نفر به ۲ نفر رسید و امروز تصمیم‌گیری نهایی انجام شد‌.