مدرن ترین فرودگاه کشور در کیش افتتاح شد

طی مراسمی با حضور مقامات کشوری، مدرن ترین فرودگاه کشور با دارا بودن هوشمندترین پایانه فرودگاهی در کیش افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری بلدیه انلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، آیین افتتاح مدرن ترین فرودگاه کشور در کیش با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، استاندار هرمزگان، […]

طی مراسمی با حضور مقامات کشوری، مدرن ترین فرودگاه کشور با دارا بودن هوشمندترین پایانه فرودگاهی در کیش افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بلدیه انلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، آیین افتتاح مدرن ترین فرودگاه کشور در کیش با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، استاندار هرمزگان، رئیس سازمان هواپیمایی کشور و جمعی از مقامات کشوری و استانی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پایانه جدید فرودگاهی این جزیره را هدیه‌ای از سوی کیش برای تمامی مردم ایران دانست و افزود: برای میزبانی شایسته از گردشگران تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه شریان‌های کیش به تعداد پروازها به این جزیره وابسته است، اضافه کرد: کسب و کار مردم در این جزیره به تعداد پروازها گره خورده است که امیدواریم با تدابیر وزیر راه و شهرسازی این مشکل برطرف شود.

مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، هم اکنون در دولت سیزدهم افتتاح شد تا گام‌های جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه برداشته شود.

این فرودگاه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ به عبارتی دیگر به طور متوسط هر ساله ۷.۵ درصد رشد داشته که قطع یقین آمار قابل قبولی نیست؛ اما از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پیشرفت این طرح فاخر شتاب چشم گیری گرفت و توانست با ۳۰ درصد پیشرفت در عرض ۲ سال آماده بهره برداری باشد.