مدیر کل بافت و بنا‌های تاریخی شهرتهران عنوان کرد: وجود بیش از دو هزار هکتار بافت تاریخی در تهران

شهر تهران ۲۲۵۰ هکتار بافت تاریخی دارد که بیشتر آن به هموطنان معرفی نشده است. نیما نیازمند مدیر کل بافت و بنا‌های تاریخی شهرتهران گفت: تهران با سابقه‌ای ۲۰۰ ساله آثار و ابنیه ای تاریخی دارد که متاسفانه خوب شناسانده نشده است. نیازمند افزود: بر اساس مصوبه شورای معماری و شهرسازی، در تهران ۲۲۵۰ هکتار […]

شهر تهران ۲۲۵۰ هکتار بافت تاریخی دارد که بیشتر آن به هموطنان معرفی نشده است.

نیما نیازمند مدیر کل بافت و بنا‌های تاریخی شهرتهران گفت: تهران با سابقه‌ای ۲۰۰ ساله آثار و ابنیه ای تاریخی دارد که متاسفانه خوب شناسانده نشده است.

نیازمند افزود: بر اساس مصوبه شورای معماری و شهرسازی، در تهران ۲۲۵۰ هکتار بافت تاریخی وجود دارد، ۳۴۳ بنا ثبت ملی شده و ۲۰۰۰ هزار بنا دارای ارزش تاریخی است.

به گفته مدیرکل بافت و بنا‌های تاریخی شهرتهران، در ‍‍‍‍‍‍پایتخت محلاتی با قدمت ۷۵۰ ساله مانند عودلاجان هست که در آن ابنیه‌ای با معماری تیموری، سلجوقی، صفویه و قاجاریه را می‌توان مشاهده کرد.

نیما نیازمند همچنین افزود: روستای تاریخی کن و فرحزاد و منطقه حصار ناصری در تهران هنوز به طور کامل کاوش و شناسانده نشده است که باید این گنجینه پنهان با برنامه ریزی و همکاری دستگاه‌های متولی از جمله وزارت میراث فرهنگی و شهرداری تهران به هموطنان معرفی شود.

منبع خبر