مراسم رونمایی از دستگاه دریافت خودکار پسماند برگزار می‌شود

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرگزاری مهر، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اعلام این خبر گفت: در بحث استفاده از تکنولوژی روز دنیا، یکی از مهمترین این ابزارها که شهرداری تهران تمرکز ویژه‌ای بر روی آن دارد، جانمایی دستگاه‌های آر وی ام ( Reverse Vending Machine) یا دستگاه دریافت خودکار است. وی افزود: در همین راستا گام چهارم اجرای طرح […]

شهرداران آنلاین/به گزارش خبرگزاری مهر، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اعلام این خبر گفت: در بحث استفاده از تکنولوژی روز دنیا، یکی از مهمترین این ابزارها که شهرداری تهران تمرکز ویژه‌ای بر روی آن دارد، جانمایی دستگاه‌های آر وی ام ( Reverse Vending Machine) یا دستگاه دریافت خودکار است.

وی افزود: در همین راستا گام چهارم اجرای طرح کاپ، برنامه هوشمندسازی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی است که یکی از موارد آن استقرار دستگاه‌های دریافت خودکار پسماند خشک RVM است.

علیپور با بیان این مطلب که این دستگاه‌ها با همراهی برنامه عمران ملل متحد (یوان. دی. پی) در ایران تأمین شده است گفت: هدف اصلی از بهره برداری از این دستگاه، کمک و تسریع در امر تفکیک و جداسازی پسماندهای خشک توسط شهروندان در مبدا و در نهایت کاهش هزینه‌ها همراه با بسته‌های تشویقی ویژه شهروندان است.

گفتنی است در این مراسم که روز سه شنبه ۲۲ تیرماه و در ساختمان شهرداری برگزار می‌شود، شهردار تهران، کلودیو پرو ویداس نماینده برنامه توسعه ملل متحد در ایران، ژاک ورنر سفیر هلند و آیکاوا کازوتوشی سفیر کشور ژاپن سخنرانی خواهند کرد.