معادله انتخاب شهردار شیراز پیچیده شد/ ابهام در سابقه مدیریت کلان

شهرداران آنلاین/خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: از راهروهای وزارت کشور خبری به بیرون درز کرد و محتوای آن خبر این بود که در برخی از شهرهای کشور افرا منتخب شورای اسلامی آن شهرها نتوانسته بودند شرایط احراز صلاحیت پست شهرداری را کسب کنند از این رو وزارت کشور نیز به رد این افراد اقدام کرده بود. […]

شهرداران آنلاین/خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: از راهروهای وزارت کشور خبری به بیرون درز کرد و محتوای آن خبر این بود که در برخی از شهرهای کشور افرا منتخب شورای اسلامی آن شهرها نتوانسته بودند شرایط احراز صلاحیت پست شهرداری را کسب کنند از این رو وزارت کشور نیز به رد این افراد اقدام کرده بود.

یکی از شهرهایی که این نامه برای آن ارسال شده بود نیز شیراز است. شهردار انتخابی از سوی شورای شهر نتوانسته بود صلاحیت لازم را کسب کند این در حالی است که این نامه که از سوی وزارت کشور صادر شده و از گوشه و کنار هم در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفته بود اما توسط هیچیک از اعضای شورای شهر تأیید نشد. لازم به یادآوری است که از گوشه و کنار باز هم خبر رسید که این نامه توسط دبیرخانه شورای اسلامی شهر شیراز دریافت شده است.

شهردار شیراز؛ مثل شهردار تهران است

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به نامه‌ای که اداره اداری و استخدامی کشور صادر کرده است شیراز نیز همچون تهران دارای شرایط یکسانی است.

علی اکبر سلطانی اضافه کرد: با توجه به اینکه شیراز امروز شهرهایی است که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و انتخاب شهردار نیز باید بر اساس این مصوبه صورت بگیرد از این رو انتخاب سید احسان اصنافی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شهر شیراز باشد.

منابع استنادی این عضو شورای شهر و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم نیز در ادامه این گزارش آورده شده است.