نقش موثر زنان در مدیریت منابع آب و انرژی در خانواده

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: توجه به نسل‌های آینده هدفی است که در آموزش محیط زیست به عنوان هدفی اصلی تعریف می‌شود که در این زمینه زنان و مادران به عنوان قلب خانواده نقش راهبردی دارند. به گزارش ایسنا شینا انصاری روز گذشته در نشست هم اندیشی بانوان فعال محیط […]

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: توجه به نسل‌های آینده هدفی است که در آموزش محیط زیست به عنوان هدفی اصلی تعریف می‌شود که در این زمینه زنان و مادران به عنوان قلب خانواده نقش راهبردی دارند.

به گزارش ایسنا شینا انصاری روز گذشته در نشست هم اندیشی بانوان فعال محیط زیست ضمن تبریک میلاد کوثر قرآن، روز زن و مادر به نقش محوری زنان در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست به همان اندازه که وظیفه دولت‌هاست، نیازمند کمک، همیاری و مشارکت آگاهانه و همه جانبه مردم نیزاست. افراد یک جامعه از مرد و زن و کودک، نقشی جدی در زمینه حفاظت از محیط زیست دارند.

وی تصریح کرد: توجه به نسل‌های آینده هدفی است که در آموزش محیط زیست به عنوان هدفی اصلی تعریف می‌شود که در این زمینه، زنان و مادران به عنوان قلب خانواده نقش راهبردی دارند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: تغییر اقلیم وضعیت آبی کشور را تحت تاثیر قرارداده و امروز حفظ منابع از جمله منابع آب بسیار مهم است. معتقدم مدیریت منابع آب، انرژی و به‌طور کلی اصلاح و تغییر سبک زندگی مصرف‌گرا می‌تواند توسط زنان در خانواده انجام شود.

انصاری در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد محیط زیست شهرداری تهران پرداخت و گفت: آب شرب تهران از پنج سد اطراف، تامین می‌شود و با توجه به محدودیت منابع آبی و بحران جدی کم آبی، به دنبال احداث تصفیه‌خانه‌ها و استفاده مجدد از پساب‌ها هستیم؛ به ویژه برای آبیاری فضای سبز همچنین درخصوص پروژه‌های بزرگ شهری مطالعات و بررسی‌های محیط زیستی تحت عنوان ارزیابی اثرات محیط زیستی پروژه‌ها به کمک اساتید و متخصصین این حوزه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به احداث ۴٣ خانه محیط زیست در سطح محلات شهر تهران گفت: در زمینه توانمندسازی و جلب مشارکت‌های مردمی، ایجاد خانه‌های محیط زیست به عنوان ارکان اجرایی مدیریت محله بستری مناسب جهت فعالیت داوطلبانه شهروندان و دغدغه‌مندان حوزه محیط زیست فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این مراسم که با حضور” سمیه رفیعی” – رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، “مهدی پیرهادی” – رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری سورای اسلامی شهر، سرهنگ “جمشید محبت خانی” – فرمانده یگان حفاظت محیط زیسن کشور و “محمد علی صالحی” شهردار منطقه ٢ برگزار شد، ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدای محیط بان، از کتاب “نگاهی به تنوع زیستی جانوری شهر تهران” رونمایی شد.

منبع خبر