نقش پررنگ هنرمندان کاشانی در خلق سیمای سلحشور

شهرداران آنلاین/دبیر دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی با محوریت سردیس سرداران شهید دارالمؤمنین کاشان از حضور هفت هنرمند خطه مؤمنان در این رقابت ملی خبر داد. محمدرضا خالدی، با اشاره به استقبال هنرمندان سراسر کشور برای شرکت در دومین سمپوزیوم ملی مجمسه‌سازی «سردیس سرداران شهید دارالمؤمنین کاشان»، بیان کرد: فرآیند ساخت ۲۹ سردیس متعلق به سرداران […]

شهرداران آنلاین/دبیر دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی با محوریت سردیس سرداران شهید دارالمؤمنین کاشان از حضور هفت هنرمند خطه مؤمنان در این رقابت ملی خبر داد.

محمدرضا خالدی، با اشاره به استقبال هنرمندان سراسر کشور برای شرکت در دومین سمپوزیوم ملی مجمسه‌سازی «سردیس سرداران شهید دارالمؤمنین کاشان»، بیان کرد: فرآیند ساخت ۲۹ سردیس متعلق به سرداران والامقام خطه شهیدپرور کاشان به دست هنرمندان برجسته در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: هفت هنرمند مجسمه‌ساز کاشانی در این رقابت ملی هنری حضور یافته‌اند تا سردیس سروقامتان خطه کویر به دست آنان آفریده شود.

دبیر دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی، شهدای والامقام محمد تقی پکوک، علی اکبر زارع مجرد، عبدالله الماسی بیدگلی، مرتضی جارچی، محمدرضا آقاجانی قزآنی، ماشاءالله نقوی راوندی و علی تقی‌زاده میدانی را از جمله سرداران نام‌آوری برشمرد که سردیس آنان توسط هنرمندان کاشانی زینت‌بخش این اتفاق هنری می‌شود.

خالدی همچنین حمیدرضا صادق‌زاده، حسین اکرمی، حمید بابایی، علی اعتبار، خیرالله کریمی، مهدی وزیرپور و فاطمه اسماعیلی را از جمله هنرمندان کاشانی ذکر کرد که با تلاش آنان سردیس سرداران کاشانی ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان و انتخاب آنان برای ساخت سردیس هر یک از سرداران شهید بر مبنای کارنامه حرفه‌ای و تناسب مهارت آنان صورت گرفته است.

خالدی متذکر شد: سرداران شهید زجاجی، صنعتکار، سیدحسن زاده، رمضانی، فارسی، کریمی، خادمی،ترنجی مفرد، واجدی نیاسر، الماسی، قسمت کننده، طرق، کاشانیان، صباغ زاده، قاسمیه، معمار، معمار حسن‌آبادی، نعمتی قمصری، توکلی کاشی، جندقیان، محمدنظر و شهید تابنده از دیگر نام‌داران عرصه ایثار و شهادت هستند که ساخت سردیس آنان در این دوره سمپوزیوم صورت می‌گیرد.

به گفته وی، ظرف دو ماه آینده فرآیند ساخت و نصب ۲۹ سردیس‌ سرداران شهید کاشانی به اتمام می‌رسد.

وی پارک بزرگ الهیه را به عنوان میزبان سردیس‌های ساخته شده در سمپوزیوم اعلام و بیان کرد: برای این پارک در جایگاه بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی و تفرجی واقع در محدوده شهر کاشان -که انتظار می‌رود یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی در آینده‌ای نزدیک باشد- گذرگاهی به عنوان سرداران شهید طراحی شده که علاوه بر منظر و شمایلی شکیل و زیبا، از فضاسازی نزدیک به ارزش‎‌های دفاع مقدس برخوردار است و می‌تواند محل مناسبی برای عرضه نمادهای ایثار و مقاومت محسوب شود.